Gå til innhold

Babyen er veldig aktiv og den "rister/skjelver" mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første baby sparket litt igjennom dagen og ofte tok jeg et glass vann for å få tryggheten på at det var liv i magen.

Denne gangen er det helt motsatt. Babyen sparker så mye at jeg blir helt sliten. Det er skjelden jeg får mer enn en time med ro. Vanlig?

Det virker som babyen rister/skjelver mye inne i magen (ikke som hikking) Jeg opplever det som om babyen skvetter til, slik de kan gjøre som nyfødt. Flere som opplever dette?

:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, babyen min er også veldig aktiv, og magen buler hit og dit. Noen ganger er det som små jordskjelv der inne, jeg har også lurt på hva det kommer av? Det glemte jeg å spørre jm om. Spreller de? Som en propell? Nyfødte har jeg ingen erfaring med..

Skrevet

Sånn er det her også. Vært litt varierende aktivitet gjennom sv.skapet, men idag har det vært helt i hundre der inne..tror ikke han har sovet i det hele tatt jeg.. :) Risting er det her også av og til. Noen sa en gang at det hender de rister når de tisser...men jeg har aldri spurt legen om det. Nå er det sånn at jeg kjenner små harde ting som buler ut av og til..sikkert ei hånd eller en liten fot..merkelige greier :) Gler meg så til han kommer ut!! Håper han ikke drøyer så alt for lenge. :)

Skrevet

Hei!

Jeg hører ikke til her ennå, men hadde lyst til å svare deg :)

Min første var en urokråke uten like, han sparket og slo om seg dag og natt. I tillegg ristet han skikkelig opptil flere ganger om dagen. Hver gang han gjorde dette så lurte jeg på om han lekte mixmaster:)

En fostermedisiner som jeg gikk til forklarte meg at når babyene er så store som i 3.tri så har de REM søvn, og dette er årsaken til denne ristingen du kjenner.

:)

Skrevet

her inne er det også mye liv :) er stortsett liv fra etter middagen og til langt etter jeg har lagt meg for kvelden.

Skjelver her også. Spurte jordmor om det, å hun sa at skjelvingene var når babyen tisset :D morsomt å tenke på at noen tisser inni magen din....hehe...:D

hopper liksom til inni mellom også, virker som den slår ut med armene :)

Men bedre at det er litt mye liv enn at det lite til ingen liv :D

Skrevet

Babyen min er gæren. Hun hopper og danser og spreller noe sinnsykt. Jeg får nesten aldri fred. I begynnelsen var hun i ro når jeg var i aktivitet, men det har hun slutta med og nå :) Kanskje hun har ADHD? =) hehe

Hun virkelig "spreller" altså. Det kjennes helt sjukt ut. Kjennes ut som en rask trommesolo.

Skrevet

Jeg har kjent mye aktivitet siden jeg først begynte å kjenne liv. Mye sprell og spark. Nå er det så liten plass i magen at jeg kjenner bevegelse konstant. Det er ikke fred å få i det hele tatt. Jeg synes det bare er kos, men det kan bli slitsomt. Spesielt når babyen strekker ut magen slik at den buler ut i alle formasjoner.

Det har hendt seg at jeg bare skvetter til pga av sparkene. Nå er det mer åling langs magen og spark på høyre siden i magen. Jeg er så vant til det er konstant at jeg skvetter ikke lenger.

I natt var ble jeg nesten bekymret for da var så kjappe bevegelser, nesten som om babyen hadde krampe. Den nærmest ristet. Men idag igjen er det som normalt. Konstant gnuing og sparking og buling i magen. Veldig koselig, men til tider blir jeg sliten.

Skrevet

Mange takk for svar :0)

Interessant og gøy å høre at ristingen er enten REM drøm eller at babyen tisser.

Alltid greit å høre at det man erfarer er helt normalt :0)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Her er det aldri stille i mer enn 7 minutter av gangen, det er fullt kjør hele dagen! Flere ganger om dagen skvetter jeg til, eller får vondt når han prøver å vrikke seg ut gjennom navlen min, eller holder på å tisse på meg fordi han dunker hodet hardt i blæra mi. Han rister inni her også, og jeg er sikker på at han danser The Horizon Dance støtt og stadig! Det er faktisk sånn at jeg kan sitte og ser på TV for meg selv, og plutselig kommer en venninne eller et familiemedlem løpende for å kjenne på magen, fordi de ser fra andre siden av rommet at den hopper og spretter helt av seg selv. Dessuten hikker han så "hardt" at hele meg hopper. Sykt! :-D

Skrevet

godt å høre at det er flere som kjenner skjelvinger...! jeg trodde først at han hadde en sykdom med anfall..ble urolig, men har roet meg :)

Skrevet

Jeg hadde morkaken foran under forrige svangerskap, men bak nå. Merker veldig forskjell på det, for å si det sånn..... Veldig aktiv lillebror, og kjenner også igjen det med "risting/ skjelving". Gjør det litt artigere å tenke på at han kanskje tisser når han gjør det, og ikke har blitt helt spinnvill:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...