Gå til innhold

hvor mye orker dere å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er bare litt nysgjerrig på dere. jeg jobber i en barnehage 100 %.

jeg er 12 uker på vei. syns det er sinnsykt slitsomt å jobbe fult for tiden. nesten så jeg sovner på jobb.

hvor mye jobber dere? reduserer dere arbeidstiden når dere er gravid?

hilsen jeanette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og jobber 100 % i barnehage. og er 12+4. Og jeg synes også det er helt grusomt slitsomt og jobbe og nå har jeg begynt og bli veldig kvalm også. Men håper jo på og orke og jobbe fult en stund fremover da.

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, men er 100% sykemeldt for tiden. Jeg er ekstremt kvalm og blir sliten av småting. Jeg er også veldig trøtt og sover ofte noen timer på dagen og stuper allikevel til sengs tidlig på kvelden. Jeg er fortsatt sykemeldt 2 1/2 uke til, men håper formen bedrer seg slik at jeg begynner å jobbe igjen.

Nå har jeg to barn på 4 og snart 6 som også skal ha litt omsorg fra mamma'n sin

Jeg ville gått til legen og fått sykemelding hvis jeg var deg, kanskje 50% en periode eller 100% slik at du får hentet deg inn igjen. Ikke slit deg ut allerede nå :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er lærer og jobber 100%. Er i 5.klasse og det blir en del gåing og ståing hele dagen. Merker det godt i ryggen! Målet er likevel å være i full jobb helt frem til permisjonen.

Skrevet

hei hei..

Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg jobber også i barnehage. Er 17 uker på vei og jobber 100%. Var mye mer sliten da jeg var 12 uker på vei enn hva jeg er nå.

Tror det kan være lurt å prøve å ikke løfte så mye på barna, og heller sette seg ned på gulvet med dem. Vet det er litt vanskelig i disse tilvenningstider. Har de slått seg må man jo:)

Lykke til videre:)

Skrevet

tusen takk for alle svar:) skal prøve noen dager til å se hvordan det går:) hvis ikke drar jeg en tur til legen. lykke til alle sammen :)

Skrevet

skriver under på innlegget til Tone 2! Jeg var 20% sykmeldt til og med uke 18, da kom sommerferien. Nå er jeg 26 uker og jobber 100%. Dog med litt roligere tempo på jobben, som jo passer veldig bra. Men føler absoulutt det er lettere å jobbe nå enn før sommeren.

Skrevet

og poenget mitt var vel egentlig at jeg syns du skal si jatakk til en gradert sykmelding, hvis legen spør om det! Det er bedre å ta det litt med ro nå, og så kunne jobbe lenger, enn å bruke opp alle kreftene nå!

Skrevet

Jeg er 13+4 i dag og jobber 100 % i barnehage. Og i dag er jeg helt kake..!! Håper det bare er i dag..håper ikke det blir sånn hver uke..at jeg kollapser mer og mer på soafen for hver dag jeg jobber..

Skrevet

..sofaen..hehe..

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og er uke 28 nå. Jeg jobber bare 60% og syntes det er nok. Vi er for lite folk så jeg syntes det er slitsomt nok.

Skrevet

Min jobb er på ingen måte like fysisk som for en barnehageansatt, men jeg sitter mye forran pc, og går endel på harde gulv.

Nå er jeg plaget med migrene fra før av, og har fått bekkenløsning, og er derfor 50% sykemeldt. Det å redusere dagene har hjulpet meg veldig,. Jeg har en treåring som jeg nå faktisk har overskudd til, no jeg ikke har når jeg går fulle dager. Jeg syns faktisk ikke det er så lurt å slite seg helt ut i svangerskapet, barna vi har fra før skal faktisk tas hånd om de også, og man skal klare å ta seg av babyen når den kommer:)

Kjenn litt på det, og hvis du føler det er for mye, så snakk med legen din. Du får sikkert redusert arbeidsmengden din om du vil:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber 100% lærervikariat i 2. trinn akkurat nå, er i uke 20 og det går greit. Blir jo litt sliten selvsagt, men det er jo litt tilvenning etter ferie ennå. Det blir vel kanskje ikke like mye jobb hele tiden, men det er jo veldig greit. Synes nesten 100 % er mye når jeg har ei på 17 mnd i tillegg. Vil gjerne ha litt kortere dager og evt en dag fri sammen med henne. Blir kanskje slik når jeg bare går på timesbasis igjen. Begynte med det i vår, det var perfekt. Da var jeg ofte ferdig 13:15 om dagene.

Synes du heller bør sykemelde deg enn å jobbe på halvt hold. Det ville jeg ønsket om du var i barnehagen til jenta mi. Bedre å få inn noen som har energi til barna og heller få deg tilbake når du føler at du har det!

Skrevet

Har løst problemet med å være trøtt på jobb med å sove litt på jeg. :) Men er kommet til uke 16 nå og har ikke lengre behov for det. Så skriver under på innleggene ovenfor om at det faktisk blir bedre etterhvert!

Skrevet

Jeg er i uke 19, og jobber 100 %. Det er mye mindre slitsomt nå, enn da jeg var 10 - 14 uker. Jeg har ganske lange dager (inkl pendling ca 11 t), men arbeider på kontor - så fysisk slitsomt er det ikke.

Vet om flere som har fått en delvis sykemelding mens de er som trøttest, også kommet tilbake igjen når de værste ukene med kvalme og trøtthet gir seg.

Selv har jeg nok presset meg litt, da jeg tenker at det for framtidig karriereløp kan være lurt å vise litt "stayer evne". :) Men alt kommer jo ann på type jobb og omstendigheter. Lurt å tilpasse seg egne behov, tor jeg da :)

Skrevet

Jobber 100% som pedleder i barnehage og har ikke noe problem med det. Var trøtt en stund men det har gått over. Er 22 uker på vei og merker ikke forskjell på formen før jeg ble gravid og nå. Satser på at formen holder seg sånn. Var i veldig bra form under forrige svangerskap også da, men det ser ut som magen muligens blir litt større denne gangen.

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og er 100% sykemeldt akkurat nå. Har hatt noen komplikasjoner med feber og høy CRP, har blitt operert i magen og står på antibiotika. Ønsker meg tilbake i jobb snarest mulig. Det forkorter ventetiden på babyen og så får jeg holdt meg i form under svangerskapet. Vet ikke hvor realistisk det er å komme tilbake i 100% stilling som sykepleier på et travelt sykehus, men det er det jeg ønsker. Det blir lett slik at skal jeg jobbe litt mindre på vakt, så må andre jobbe mer- er det riktig? Kanskje det er best med gradert sykemeling slik som er foreslått tidligere.

Skrevet

Hei er 12 + 4 og er plaget av kvalme og oppkast samt lite overskudd grunnet dette.

Har vært sykemeldt i 4 uker nå grunnet dette. Hele tiden håpet og trodd det skulle bedre seg - særlig siden jeg nå er over 12 uker.

Men jeg kaster opp flere ganger i løpet av dagen, sover 2 - 3 timer midt på dagen. Skulle gjerne følt meg bra og jobbet 100 %, men det går jo ikke.

Håper også på å eventuelt kunne gå tilbake med åpen sykemelding slik at jeg kan se hvordan det ville fungert, men slik det er kan jeg jo ikke stå alene i butikk fra 09.00 til 14.00 før neste kommer på vakt.

Har heldigvis en forståelsesfull lege :D

Skrevet

Ble litt overrasket over at ingen nevner svangerskapspenger i dette tilfellet... Det er den mest geniale ordningen jeg har vært borti iallefall!

Selv var jeg meget sliten og trøtt da jeg var 12-13 uker på vei og tok da kontakt med avd.leder på barneavdelingen på sykehuset der jeg jobber, siden jeg hørt om noe som het svangerskapspenger og som ikke skulle gå ut over sykefravær eller permisjon fra min 100% stilling. Jeg tok opp dette med fastlegen, som straks fyllte ut skjemaet "Tilrettelegging/omplassering pga graviditet" fra arbeidstilsynet. Er nå 21 uker på vei og har siden vedtaket ble innvilget har jeg fått 20% svangerskapspenger, som betyr at jeg får ca 1 dag fri

i uken, som velges i samarbeid med avd.leder for mitt eget beste og ikke hva som nødvendigvis passer avdelingen best. Setter opp dagene for en måned av gangen for øyeblikket, siden jeg ikke vet om jeg blir i form til å jobbe mer eller mindre framover. Denne ordningen har ingen innvirkning på lønna, derimort får jeg en liten svett ekstra fra NAV! :o) Svangerskapspenger er for å holde forholdsvis friske gravide på jobb lengst mulig, siden dette er noe både arbeidstaker og arbeidsgiver tjener på.

Skrevet

Hmm..sv.skapspenger har ikke jeg tenkt på.

Jeg ble nemlig 100%sykemeldt forrige uke-da var jeg 27+4.

Jeg jobbet 100% på småbarnsavdeling i en bhg. Syns det gikk kjempe greit å jobbe frem til sommeren,men da var jeg på en storbarnsavd.

Nå fra 3.aug ble jeg flytt over til småbarn,men det gikk bare ikke! Burde kanskje ha snakket med sjefen min om sv.skapspenger,men jeg tro helt ærlig det er best slik det er nå. Nå kan jeg i det minste være en god mamma for gutten min på 2,5år. Hadde ikke overskudd til det for en drøy uke tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...