CMH Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Går selv på lavkarbo, men savner allerede brød! Har spist idag : 2 fiberrik med pålegg + en kaffe med litt fløte og sukketter. 1 kyllingfilet med brokkoli, rødløk og paprika + 0,5 liter vann 1 løvstek av kylling og kalkun og salat med isberg, fetaost, agurk, rødløk, paprika + vann. Har spist masse grønnsaker idag, så kjenner meg ganske mett. Ikke fått trent idag annet enn turgåing, men får ta det opp i neste uke -*Bør skjerpe meg ja* Kveldsmat har jeg enda ikke planlagt. Kunne tenkt meg grove vafler, men får se
Misti Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Går i kylling her også...... laga små kjøttboller av karbonadedeig med masse oregano. hullerøtter agurk og tomat. hva er fiberrik?
CMH Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Fiberrik er små kalorifattige knekkebrød ( ca 23 kcal per knekkebrød)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Nå slanker ikke jeg meg akkurat men båda jeg og mannen er vel det de fleste vil kalle i overkant/på grensen til det idiotiske opptatt av kosthold og trening. Så jeg kan jo fortelle litt om hva jeg spiser som er lavt på karbo Cottage cheese med kanel. Cottage cheese med litt lettsyltetøy Cottage cheese med bringebær eller jordbær. Legg på litt vaniljekesam også så blir det sinnsykt godt : ) Omelett med et par plommer og flere hvitter. bland gjerne inn grønnsaker Ta en fullkorns tortillas lefse, smør salsa saus på den og strø over litt mais. Stek kylling biter eller karbinadedeig sammen med løk og paprika i panna og leg dette på lefsa. Strø over littt ost og sett i ovnen til osten har smelta : )) Veldig godt og ikke så mye karbo i en sånn lefse : )
CMH Skrevet 20. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2009 Du får kjøpt det i de aller fleste matbutikker! Ligger ved vanlige knekkebrød..
CMH Skrevet 20. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2009 Meg og bøllegutta; Jeg holder meg helt unna mais, gulrot, og potet utav grønnsaker. Spiser bortimot ingen brødmat lengre, så vil se etter en periode om jeg merker forskjell Cc er godt ja! Tenkte å prøve å lage sånne lavkarbopizzaruller evt lavkarbobrød etterhvert.
CaMaChMa Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Jeg går også på lavkarbodiett. Frokost: 2 "karbo-lapper" (ca 0,3 karbo pr lapp) med ost og skinke eller fleskpølse eller annet pålegg m/ingen karbo. Lunsj: 1 egg med smør og aromat, pluss 1 skive Trivselsbrød (fra Gomann) med skinke/fårepølse, majones, ost og agurk. Middag: selvlagde kjøttboller/karbonader av kjøttdeig/kyllingkjøttdeig (spedd med fløte, egg og krydder) og dipp med creme fraise/rømme og salsa. Ellers går det mye i rene kjøttprodukter, fisk og kylling. Og tilbehør er brokkolistuing, vanlig salat og blomkål & brokkoliblanding. Kvelds: da koser jeg meg ofte med seranoskinke & brie eller rester fra middag (kylling, fisk kjøttboller, karbonader - med dipp av lavkarbo) Ofte spiser jeg ikke noe til kvelds. Er mett. Skal jeg på fest, går det i lavkarbo-øl og/eller kaffedrikker med spritholdig innhold (ikke likør) og fløte i. Jeg koser meg godt med lavkarbomat. Har fire barn som ikke reagerer at jeg noen ganger spiser annet enn dem. Jeg følger Ketolyse. Og der skal en også ta en del vitaminer & mineraler hver dag, så en opprettholder inntaket av det hver dag. Bare spør hvis dere lurer på noe:)
CaMaChMa Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 ................. og til drikke går det i vann, te, kaffe og Fun Light Grønn Iste......(av det samme konsentratet kan en lage ispinner/gele o.l)
£adybird Skrevet 20. august 2009 #10 Skrevet 20. august 2009 Jeg har meldt meg inn på vektklubb.no å har nå gått ned 18kg på 4 1/2mnd. Jeg har fått utdelt 1600kalorier jeg må få i meg daglig. Min dag ser slik ut: Frokost: 2 havreknekkebrød med cottage cheese og lett syltetøy eller strandaskinke 1 yoplait 0% jordbær/bringebær 1 glass melk eller juice Lunsj: 3 havreknekkebrød med cottage cheese og lett syltetøy eller strandaskinke 1 glass melk eller juice Mellommåltid: Forskjellige frukter Smoothie Liten salat Knakkebrød med noe godt på 10 cashewnøtter Middag: En helt vanlig middag, men forsyner meg bare 1 gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå