☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jaja - da ble det enda en ny IKM tråd for min del... var så optimistisk denne pp`n da jeg begynte på min første pergo-kur, men nå ble jeg ikke gravid nå heller, så da blir det ny runde!! Er litt usikker på om jeg skal ha pausemåned eller om jeg skal rett på ny kur, tenkte å forhøre meg her inne litt først, det ender vel med at jeg ringer gyn i morgen for å høre hva de råder meg til =) Er i dag på syklusdag 2 og fossblør(!!!) - gikk 5 dager over tiden og endelig kom TR så jeg kunne begynne på ny pp-runde. Er ikke sikker på hvor mange pp`er jeg har hatt, men tipper det er rundt 15 pp eller noe sånt. Har jo vært gravid to ganger i år, men har mistet begge gangene, neste gang håper jeg alle gode ting er tre og at spiren sitter helt ut!!! Ville bare ønske dere alle sammen med IKM i uke 38 lykke til med EL og IKM fremover, håper vi kan dele mange tanker og følelser de neste 4 ukene og at det blir resultater!!! Stoooooor klem fra
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 her holder jeg opgså til.har ikm 15 sept og er på syklusdag 3.mensen holder på å avsluttes kjennes det ut som,men har vondt og øm i venstre side.hmm jeg er i 4 pp og ble ikke så veldig skuffa denne pp.hadde ikke store håp etter forrige pp.da var jeg sååå sikker på at det har klaffet,og blei skikkelig skuffa og lei meg.så den der skjønner jeg hvordan føles ja. ser du har prøvd en lang stund nå.jeg skal krysse fingrene for deg jeg:-) du fortjener å få positiv test nå ja:-) lykke til:-)
Carina har to små gull Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Hei dere to Blir nok ny runde på oss også, og denne gangen ble jeg kjempe skuffa da TR kom da jeg hadde så store forhåpninger. Spottet i et par dager så regner med at det starter for fullt idag ja. Får i allefall kosa meg i bryllupet til et vennepar av oss om et par uker. Skal prøve å redusere bruken av BIM denne mnd (om jeg klarer), man er alt for avhengig. Blir nok å komme innom av og til. Lykke til
ღ askepott ღ Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Jeg må nok slenge meg på denne siden jeg også. Har tatt blodprøver hos legen, og fikk da beskjed om jeg ikke hadde nok stigning i progresteron hormonet (som gjør at jeg ikke får eggløsning). Har fått henvisning til GU. Håper det ikke tar så lang tid. Ellers håper jeg jo at det klaffer denne mnd, virkelig håpe håpe masse lykke til alle andre
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Heihei alle sammen! =)) Endelig hører jeg til på en ikm liste og skravletråd igjen!! Ubeskrivelig godt å være igang igjen, men satser på jeg bare hører til her denne gangen og så hopper over til 1. tri! Vi har hatt prøveforbud siden april, pga utredning for hab ab. Skal på Rikshospitalet på tirsdag og er utrolig spent. Vet at vi får starte prøvingen igjen etter vi har vært der, og ikm for meg blir ca 18-20 september. Håper alle her får spire denne pp- det hadde vel vært noe!! Litt vanskelig å si hvilken pp vi er , men har prøvd siden fjor vår eller noe, ble gravid to ganger i fjor men mistet, og ble gravid men mistet i januar i år. Krysser fingrene for oss alle!! Gleder meg til møkkamensen er ferdig og vi kan starte prøvingen! Come on jenter dette skal bli VÅR pp!! ) Mange lykkeønskninger fra meg:)
*mamma til to* Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Våknet i dag til tanta så da er vi over i vår 2 pp.. har litt blanda følelser for at det ikke klaffet denne gangen. skal gifte oss om 2 uker, så var veldi nervøs for å være gravid og muligens kvalm den dagen. og har tenkt lenge på hvordan jeg skulle forklare hvorfir jeg ikke drakk vin e.l. den dagen;) men nå slipper jeg den bekymringen. Har neste ikm 18-19 sep. og el er den helga vi gifter oss:) Vi har en gutt på 2år fra før og håper han kan bli store bror før han blir 3 år:) han satt på 1pp,så håper ikke det tar så mye lenger tid denne gangen;) lykke til alle sammen!! blir en spennende tid fremover!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2009 Oj - lykke, lykke til med bryllupet da ..stine.. Du må kose deg masse!!!! Jeg giftet meg for 2 år siden og det var den flotteste dagen i mitt liv (bortsett fra at det var storflom og det høljregnet i Buskerud den dagen, så utebryllup ble innebryllup, men flott ble det!!!) - dagen gikk bare så altfor, altfor fort, hehe... Skulle ønske den dagen kunne vare evig, sukk =) Uansett kos deg og ta godt vare på deg selv, din mann og din lille sønn!! Skal han være brudesvenn?? Datteren min var 18 mnd gammel når vi giftet oss - hun skulle være brudepike og holde hånden til brudesvennen som var 8 år (fetteren hennes) - det endte med at hun hylskrek og ikke ville gå opp midtgangen sammen med han allikevel - så min mamma kom henne til unnsetning og tok henne på armen, skikkelig flaut med en illskrikende jente i kirken - det ljomet ut, hahaha =) Carina_81: Så havnet vi på samme IKM tråd denne gangen også - tror det er meningen at vi skal bli gravid samtidig jeg og følge hverandre ut 3 trimester etterhvert... Nå krysser vi virkelig fingrene våre for denne pp`n her!!! Må bare fortelle at jeg ringte til gyn på morgenen i dag og jeg fikk beskjed om å begynne rett på ny dobbel pergokur - skulle starte i dag (syklusdag 3 istedet for syklusdag 5 som jeg gjorde forrige gang), så jeg håååååååper virkelig at det skjer noe denne pp`n... Gjør det ikke det, så melder jeg meg ut av BIM for en lang, lang periode (hvis jeg greier da, hehe!). Blir nesten litt gal av all denne prøvingen!!! Denne gangen skal jeg prøve så godt jeg kan å slappe helt av - prøve å tenke på andre ting, vi har en kjellerstue som skal begynne å pusses opp, så kanskje det greier å få tankene over på noe annet... Har også tenkt å ta meg ett glass vin eller to til maten osv, spise det som faller meg inn osv Ha en riktig, riktig strålende fin helg jenter, nå er det bare halvannen uke igjen til ca EL kommer, blir spennende å følge hverandre gjennom symptomer på både det ene og det andre =) Stoooor klem fra
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Hei allesammen! Da var jeg her igjen....... 9 pp på damen som trodde det var en lek å bli gravid. Det er sårt.. Håper inderlig at alle gode ting er ni.. Vi savner dette barnet veldig i livet vårt, og ønsker oss barn mer enn noe annet på jord! Vi er lykkelige, men savnet er der... Ønsker oss alle LYKKE i uke 38 ♥
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Da kaster jeg meg inni denne tråden jeg også. Ligger vel på grensa til IKM i uke 37, men syntes det var hyggelige folk her Er på 7.pp nå.. Som deg Happy trodde jeg seriøst det skulle klaffe for leeenge siden. Kjenner det mer og mer når jeg ser gravide mager rundt omkring. Og de er OVER ALT.. Ønsker alle sammen lykke til. Vi SKAL greie det denne gang Klem
Lillypia Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Ja, da ble visst jeg med en mnd til også da...ingen klaff denne mnd og inn i 3pp. Så lenge har jeg ikke prøvd før, har fire svangerskap bak meg, et barn, en sa, en ma og en senabort...og de satt på 1.pp,1.pp,2.pp og 1.pp. Men jeg trøster meg med at kroppen min nok ikke har vært klar ennå. Men neste mnd SKAL vi alle over i 1.tri, det har jeg bestemt;)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 22. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2009 Hei jenter =) Ja det er godt å være positive - som Lillypia sier neste mnd SKAL vi alle over i 1 tri, hehe =) Er i dag på dag på dag 4 i syklusen og jeg blør fortsatt ganske så mye, dag 2 med pergo og magen har begynt å vrenge seg i smerter allerede kjenner jeg... En av bivirkningene som jeg sliter med er mageknip og diare - ååååååh, det er så vondt, så vondt... Hadde det forrige syklus også når jeg gikk på pergo, så det var jo på en måte forventet, men allikevel ikke... Hva gjør man ikke får å få en liten spire??! Ha en god helg jenter =) Klem fra
goldie Skrevet 22. august 2009 #12 Skrevet 22. august 2009 Jeg joiner denne gjengen her, er i samme båt. Neste IKM er ca 18.sept. Håper for all del den ikke kommer da. Nå er det min 5 pp, og det viser seg ikke å være så lett som med sørstemann. Han ble jeg gravid med på første forsøk! Men kjøper ikke eggløsningstester lenger, tror det stresser enn unødig på en måte. Tenker heller på ha sex annahver dag. Håper for dere alle at dere ikke får IKM og at dere blir gravide hele gjengen:)))
Gjest Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Midt i det verste kaoset og stresset på IKEA i dag, meldte tr sin ankomst:( Skikkelig drittdag! Så jeg henger meg på her med neste ikm den 18. september. (en ting er sikkert; jeg skal ikke jakte på symptomer denne mnd. Fikk jo alt sammen til slutt:P)
Mamma27oggutta Skrevet 23. august 2009 #14 Skrevet 23. august 2009 Våknet til TR idagtidlig, så nå er jeg også over i min 2pp. Mannen skal bort fra søndag til fredag neste uke, så håper på litt sen eggløsning. Men hadde jo vært typisk om den kom tidlig og vi ikke rakk det...får krysse fingrene for at det går bra. Lykke til alle sammen, håper vi følges på 1.tri utover vinteren
Venter på bitteliten Skrevet 23. august 2009 #15 Skrevet 23. august 2009 Hører vel til her inne da, dette blir første prøveperiode på nummer tre. Regner ikke med at det klaffer allerede nå, det tar jo den tid det tar... Men det er jo hyggelig og spennende å følge andre som er ute i samme "ærend". Ønsker alle lykke til!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2009 Hei alle sammen og velkommen til dere nye her inne =) I dag er jeg på syklusdag 5 og tredje dag med pergo - bivirkningene står i kø, mageknip, diare, synsforstyrrelser og noe hodepine... Har bestemt meg for at hvis det ikke blir full klaff denne pp`n, så dropper jeg pergokurene, kjenner det er kraftige saker og da får jeg bli gravid når jeg blir gravid... Er så lei av denne prøvingen nå, kuttet ut p-pillene i månedskiftet mai/juni 2008 - det er jo tydelig at ting tar tid - men såååå lang tid hadde jeg ikke trodd =( Krysser alt jeg har for at det går veien vår denne pp`n =) Lykke, lykke til alle sammen... Klem fra
RM79 Skrevet 23. august 2009 #17 Skrevet 23. august 2009 Dette blir den første ordentlige pp, siden jeg fortsatt hadde spiral i begynnelsen av forrige periode. Ser fram til det, og håper å lykkes snarest ;o) Lykke til jenter! Vi skravles!
mammaigjen!! Skrevet 23. august 2009 #18 Skrevet 23. august 2009 Henger meg på denne tråden jeg da. Har ikke vært så aktivt inne her på en stund. Går inn i 6 pp etter ma i februar, Hadde en ma i oktober i fjor også. Har tre barn fra før som alle tre satt på første forsøk, og denne fjerde må vi altså slite litt for;) Kan ikke gjøre noe annet enn å bare prøve, og vente...eller kanskje ikke vente så mye for da kan en bli litt stresset. Ser det er flere her på denne tråden som har mistet noen ganger og har prøvd en stund. Alltid godt å treffe noen som er i samme situasjon. Og tenk så gøy viss det skulle klaffe for oss denne gangen!! Lykke til!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 24. august 2009 #19 Skrevet 24. august 2009 Skal dere gjøre noe spesielt denne pp? Tenkte jeg skulle ta meg noen slurker av Solvipect. Ligger en i kjøleskapet. Vet ikke om det funker, men synes da det er rart at det skal løse opp slim helt der nede?? Hva gjør en ikke for at det skal klaffe. Nå sjekker jeg også med termometer. Spennende å se hvordan kroppen forandrer seg i løpet av en syklus. Kom gjerne med tips jenter. Skal ikke bli for desperat, men vil gjøre det som trengs for å bli gravid. Fikk vite i dag at at nok et vennepar er med barn.. Kjenner det stikker litt i magen. Det er sårt...
<3 Adrian <3 Skrevet 24. august 2009 #20 Skrevet 24. august 2009 Slenger meg med her jeg også... TR kom på lørdag,så da jeg over i 2pp.. Hadde vel vært for godt til å være sant, om spiren satt på første forsøk. Men håper, håper, håper at dette er det heldige måneden;) Satser på at vi tar skrittet over til 1. tri- alle som en- om en liiiten mnd.. =) Lykke til jenter!! Dette fikser vi
Carina har to små gull Skrevet 24. august 2009 #21 Skrevet 24. august 2009 Da har tanta avtatt hos meg så da begynner vel kosen idag eller i morgen Brukte solvipect forrige mnd og det funka ikke. Men blir vel å ta noen slurker igjen denne gangen. Var å kosa masse med en baby denne helga, kanskje det hjalp litt. Ble i allefall ikke mindre babysyk. Nå SKAL vi alle sammen inn på 1 trimester.
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 24. august 2009 #22 Skrevet 24. august 2009 Hopper selv inn i andre pp,selv om det teknisk sett er første i fht spiralen blir veldig spennende datteren min ble unnfanget på første forsøk, så håper det går rimelig kjapt denne gangen også selvflgelig, men skjønner jo at jeg ikke skal klage hvis jeg må vente noen ppèr... all ære til dere som prøveri år og dag og ikke gir opp håpet =D håper dette er gangen vi alle skal inn på første tri igjen =)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 24. august 2009 Forfatter #23 Skrevet 24. august 2009 Hei igjen alle sammen =) Da har TR begynt å minke betraktelig hos meg også, endelig etter 6 dager!!! Fortsatt en del friskt rødt blod, men betydelig mindre og det er godt!!! Er i dag på syklus dag 6, fjerde dag med pergo, bare èn dag igjen på denne kuren, hurraaaaaa.... Har nesten ikke hatt noen symptomer siden i går, og det er deilig, håper det fortsetter sånn =) Tenkte å begynne "kosen" fra dag 8, annenhver dag ut resten av syklusen (ihvertfall til syklus dag 20) da håper jeg virkelig at jeg er ferdig med TR denne gang og ut hele 2009 og halve 2010... Nå VIL JEG HA SPIRE!!!! Hehehe =) Klem
goldie Skrevet 24. august 2009 #24 Skrevet 24. august 2009 Trodde jeg hadde fått tante rød for noen dager siden, men så kom eksplosjonen i dag. Skjønte det var i dag den virkelig kom, siden jeg blødde mye mer. Så nå må jeg virkelig melde meg inn i IKM for uke 39, men den finnes visst ikke enda. For det er vel når man virkelig blør mye som regnes for den første IKM dagen? Spotter alltid noen dager før. Er så irriterende og ikke minst forvirrende! Nå er jeg lei. 5 pp nå...
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 24. august 2009 #25 Skrevet 24. august 2009 Hei igjen jenter.. Ser vi blir mange med ikm uke 38- bare koselig selvfølgelig:) Håper vi blir mange som hopper over til 1 tri og kan følge hverandre der!! Her har TR endelig dratt sin vei for denne gang.. Skal på rikshospitalet i morgen, og er så spent så jeg nesten ikke holder ut. Endelig skal vi kanskje få noen svar og ikke minst skal vi strengt tatt fra i morgen kveld få begynne prøvingen igjen!! Blir nok annenhver dag taktikk her også, i tillegg har jeg bestilt et stort lager med EL tester og graviditets tester så håper de kommer snart! Er så spent så spent så spent... aahhh...!!! Flere her som tester for el forresten? blir mannen stresset av det? her i huset tenker jeg å hemmeligholde når el kommer, så slipper han det presset- (men vi skal selvsagt ha sex når jeg har el da!) selv om vi er to om det og burde kunne stå med "samme" press.. men men pysj det er da bare enliten filleting som jeg fint skal greie gitt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå