Gå til innhold

Råd ang bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Jeg er nå i uke 17 og merker at bekkenet blir værre og værre for hver dag. Jeg er halvt sykemeldt, og tar det ellers med ro,men lurer på om noen har forslag til øvelser jeg kan gjøre og ting jeg bør unngå for at dette ikke skal bli værre?

Jeg hadde ikke noen problemer med bekkenet forrige gang jeg var gravid, og åpnet meg heller ikke når fødselen var i gang. Hadde heller ikke kynnere (noe jeg har nå, særlig etter sex) og det hele endte med haste ks. Er det sannsynlig at det vil være annerledes denne gangen iom at jeg kjenner at bekkenet slarker allerede nå? (lov å håpe at det kommer noe positivt utav det;)

Litt rotete innlegg, men håper noen skjønner hva jeg mener og har noen råd til meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en del plaget med bekkenet. Jeg bruker spesialbelte for bekkenet hvis jeg skal stå/gå mye. Prøv og press bekkenet litt frem når du går og ligg med tykk pute mellom beina om natta for å avlaste og hvile bekkenet.

Skrevet

hvor får du kjøpt slikt bekkenbelte?

Skrevet

Takk for svar. Jeg lurer også på hvor man får tak i beltet, og hvordan fungerer det?

Flere råd tas mot med takk:O)

Skrevet

Jeg går til en fantastisk soneterapeut i Stavanger, og hun behandler et punkt under føttene som har sammenheng med bekkenet. På meg gjør hun det for å forebygge (og jeg kjenner det er ømt, selv om jeg ikke har bekkenløsning).

Men hun fortalte om kunder som nesten har blitt helt gode av fotsoneterapi når de har hatt bekkenløsning. Så du kan jo ta kontakt m en fotsoneterapeut der du bor, og høre om de har erfaring med dette.

Skrevet

Jeg har bekkenløsning, det var så ille en stund at jeg ikke klarte gå. Nå har jeg trent opp bekkenet skikkelig og smertene er på retur og jeg har stabilisert bekkenet. Helt utrolig at det gikk ann. Mitt bekken var skikkelig "løst". Trener bekkenøvelser 20 min hver dag, og det hjelper utrolig mye. Går til fysio to ganger i uken, han veileder meg når det gjelder trening.

I tillegg må man unngå å gjøre det som gjør vondt. Bekkenbelte er også noe jeg anbefaler.

Skrevet

Om du har såpass mye med bekkenløsning så har du krav på gratis fysioterapi.. jeg er i uke 21 nå,og har hatt bekkenløsning siden uke 13..Jeg er ekstremt plaga med det,og det å være overvektig har ikke hjulpet noe heller.. nå har jeg vært 3ganger hos en fysioterapeut som er spesialisert innen bekkenproblematikk.. igår fikk jeg noen øvelser som er helt fantastisk.. kjenner nesten ikke smerte når jeg skal gjøre de tingene som jeg plages med..

Ta kontakt med fastlegen din,forklare problemet,og be om at han/hun henviser deg til fysioterapi,men HUSK,sørg for at legen skriver det slik at du får det dekt av trygdekontoret.. jeg får gratis fysioterapi frem til fødsel og inntil 6mnder etterpå..( vil anbefale at du IKKE går til en vanlig fys.ter.,men ei/en som er spesialist innen bekken)

Begynner med svømmeterapi på tirsdag for å bygge opp bekkenmuskulaturen:)

Skulle gjerne forklart deg øvelsen jeg gjør..men det er så innviklet å forklare,og jeg vil ikke forklare feil heller..

Masse lykke til:D

Skrevet

Har en avtale med legen om at hvis det blir værre innen neste kontroll så skal jeg henvises til (gratis) behandling. Det har blitt endel værre allerede, men jeg vet ikke om det er min egen feil siden jeg har vært litt mer aktiv enn jeg burde vært.

Uansett:) Tusen takk for tips, det med svømming tror jeg at jeg skal prøve, og så skal jeg se om jeg finner et sånnt belte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...