:-)))) Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Var i et bryllup i fjor og der var det en fotograf som tok bilder av alle gjestene. Dette var bilder brudeparet fikk senere. Nå var jeg inne på hjemmesiden hans og plutselig fant jeg et bilde av jenta mi på to....har han lov til å legge ut bilder av noen uten deres samtykke? Jeg skal tilbake dit på lørdag og hadde lyst til å si ifra, men kanskje det ikke er noen lov mot det. Dvs. at alle bildene han tar kan han gjøre hva han vil med?
Sabii2 Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 jeg mener at det er du som bør bestemme det, i og med at det er ditt barn som har blitt lagt ut på en annens hjemmeside. Synes ikke det er riktig uten tillatelse. Mange foreldre som ønsker å skjerme barna fra internettsider hvor alle og enhver kan gå inn og se.. så ja, du kan be han fjerne det om du ikke vil ha det der. det er jo ditt barn, så du bestemmer.
:-)))) Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Ja sånn i prinsippet så var det mer at han burde ha spurt, det var kun et bilde fra bryllupet og det var henne. Ikke så farlig, fint bilde og jeg har selg blog med bilder av henne, men jeg synes ikke det er riktig å ikke spørre. Tror jeg sier fra på en pen måte...
Gjest Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Kommer vell ann på avtalen paret har gjort med fotografen også? Vi måtte krysse ja eller nei på om han fikk lov å bruke bildene han tok. Vi krysset på nei så da fikk han hverken bruke de i utstilling i butikken eller på nett..... Dette var familiebilder da! Så det var jo bare oss og ingen andre som vi ikke har "råderett" over sann sett. Vet av flere fotografer som bare har gjort det. Jeg var inne på nettsiden til en og fant de flotte (og forholdsvis intime) bildene av naboene. Når jeg fortalte det til dem ble de helt forskrekket. Vet ikke om de gjorde noe med det.
Mom2Two Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Han har IKKE lov til å legge ut et slikt bilde av jenta deres uten deres samtykke. Det hjelper ikke en tøddel hva brudeparet har sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå