Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg jobber nå i et vikariat - til des. Hadde jeg ikke blitt gravid, ville det blitt forlenget i ett år, men jeg skal spørre om jeg ikke kan få det forlenget til mars/april - slik at jeg ikke mister fødselspenger og samtidig får inntekt. Det er det beste for meg og bedriften, slik jeg har klart å spørre meg frem foreløpig. Hvis jeg klarer å jobbe frem til 3-4uker før fødselen og ikke har et stort sykefravær bør jo det gå. (Jobber i bhg og de er allerede greie mtp at jeg er litt kvalm. Ikke noen sure miner eller noe, selv om jeg skrev under kontrakten for 4mnd siden og begynte i jobben for 2uker siden.. ) Men, over til spørsmålet: Når jeg da skal få fødselspenger, vil jeg jo jeg stå uten jobb. Men, har jo opptjent meg rett til fødselspenger. Hva er det beste for meg å velge - 80% eller 100%? Samboeren jobber jo da, og han har fast jobb. Begynt å tenke så smått på slike praktiske ting, fødselspenger er mye bedre enn engangsstønaden! ) Jeg var ikke dårlig i sv.skapet med Daniel, men da jobbet jeg ikke da.. Da gikk jeg jo kun på skole, og det tærte ikke så mye på kroppen. Vil gjerne ha jobbet meg opp retten til å få de pengene jeg har krav på og dt beste for meg er å jobbe der jeg jobber nå, enn å finne meg en ny jobb når jeg er 4-5mnd - det er vel ingen som vil ansette en gravid m.m jeg er veldig kvalifisert og det bare er tidsbegrenset vikariat...
Gemini77 Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Det lønner seg alltid å velge 100 % lønn og heller legge av litt penger hver mnd og dermed ta ulønnet permisjon når vanlig perm er over. Man får alltid mer utbetalt totalt med 100 %lønn i 10 mnd enn med 80 % lønn i 12 mnd. Men man må være flink til å legge av penger hver mnd da, så du ikke sitter med svarteper til slutt.. :-) Lykke til med svangerskapet!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Ja, det var en ny måte for meg å tenke på! Vil jo helst ikke begynne å jobbe igjen når barnet er 10mnd - så det skal vi gjøre ) Takk for tips! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå