Gå til innhold

Pålegg til tulla på 7mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir aldri klok på denne maten til gullungen... Hun liker brød godt nå, men hva skal man ha på skiva da? Leverpostei, smøreost, prim? Er liksom det som slår meg som pålegg til småttiser, men er det ok til baby på 7mnd? Er litt streng på det med sukker, så da blir jeg litt usikker på den primen... Også er det det med melkeprodukter da.... Og salt selvfølgelig... Huff denne usikkerheten... :) Prøvde meg med fruktmos på skiva, noe som var kjempegodt, men brødet kom ut igjen når fruktmosen var sugd av ;) Noen mer erfarne med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da min lille var 7 mnd. spiste han mye skive med kaviar.

men han liker også godt prim.

Skrevet

har ei lita selv på 7 mnd, helsestasjonen sa til meg at jeg kunne ha smør på, så spurte jeg ang leverpostei og prim, da anbefalte hun heller og ha på leverpostei enn prim. Banos kan du også ha på, men tror det er en del sukker i dette så ville ikke hatt det på så ofte i såfall.

Kan jo kansje mose banan og ha på? hvis hu liker det?

Her falt ikke leverpostei så godt i smak:P men smør på var kjempe godt:P

Skrevet

Vi bruker forskjellige smøreoster, prim, leverpostei og makrell i tomat. Kaviar unngår vi siden det inneholder mye salt. Most avocado og most banan er forresten også godt.

Skrevet

Inneholder ikke Banos honning tro?! Jeg lurer på det...Eller kanskje det var Sunda? Vi kan ikke gi makrell i tomat til lillingen vår. Spurte allergilegen i dag og det var visst noe av det mest allergifremkallende du kunne gi. men det gjelder kanskje bare for oss som har allergibarn.

Skrevet

Ja, man skal være forsiktig med fisk hvis man har allergier i familien.

Skrevet

Vi bruker prim, leverpostei, ulike typer smøreost, kaviar, makrell i tomat, diverse most frukt, syltetøy, smør... Vi tenkte også endel på dette med sukker og sånt, men helsesøstra vår sa at så lenge man klarer å unngå sukker MELLOM måltidene (dvs saft, is, godteri og sånt...) så kunne man heller bekymre seg litt mindre for sukkerinnholdet i det de spiser til måltidene. En liten tanke må man jo selvsagt ofre, men de skal jo læres opp til å like forskjellige smaker så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...