nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Trenger råd for å få til gode søvnrutiner på dagtid. Lillemor er 10,5 uker og har helt siden fødselen bare tatt små powernaps. Da helst i armkroken, og blir hun lagt ned våkner hun. Var en periode hun sov 1-2 timer sammenhengede, men det har hun sluttet med. Hun sover godt om natten, men våkner 3-8 ganger for pupp. Hvordan kan jeg få henne til å heller sove 1-2 lange perioder på dagen i stedenfor disse 5minutterne hele tiden? Hun sover godt hvis jeg triller, men har en automatisk våkneknapp i bakken utenfor her tror jeg....
Gjest Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Dette høres akkurat ut som vår minste gutt! Han sov også bare på armen og i små økter, han ville ikke en gang sovne i vognen. Fikk han sove på armen, så sov han til gjengjeld litt, men urolig og småvåknet ofte. Vi prøvde mye alternativt på ham, fra mauellterapi, kiropraktor osv til diverste urte-teer som skulle være søvndyssende. Helt uten effekt. Hos oss måtte vi bare ta tiden til hjelp. Kanskje ikke mye trøst for deg nå, men det snudde langsomt rundt 5 mnds alder, og etter 7-8 mnd var han nesten stikk motsatt. Sovnet lett, hvor som helst og sov godt og lenge når han sovnet. Så det er i hvertfall håp :-) Men det er slitsomt! Frykter hele tiden at vesla skal begynne med samme styret...
Gjest Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Kjenner meg også veldig igjen, slik var vår første også. Vi prøvde behandling med osteopat, og hun fant en låsning i nakken, dette er det ganske mange som har faktisk. Det skader jo ikke å sjekke. Han sov litt bedre etter et par behandlinger, men han ble ikke noen skikkelig "langsover" før han ble et år, ca. Etter det har han sovet meeget godt, så det blir bedre etterhvert, men forstår det er slitsomt nå.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 20. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2009 Satser på at det snur da ) Skal jo ikke klage, det er jo ikke sånn at jeg sitter oppe hele natten. Har vel skjedd 3 ganger av vi har stått opp kl 4-5... Og hun er jo blid og fornøyd, og det er veldig koselig å være sammen med henne. Men det hadde vært litt godt å få ryddet og ordnet litt hjemme på dagen så timene med mannen og storesøster kunne gått til kos og ikke stress og mas...
Yellowgoldfish Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Det kan være KISS. Sjekk www.barnasfysioterapeut.no
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 20. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2009 "Gråter utrøstelig? Sover dårlig og våkner brått? Har stiv nakke, eller ser bare mot en side? Har ammeproblemer eller spiser dårlig? Er urolig og svært ofte utilfreds? Strever med fin- og grovmotorikken? Klager over hodepine? Har konsentrasjonsvansker? Sliter med forstoppelse? Har språkproblemer? Oppleves som hyperaktiv og rastløs? Har balanseproblemer, faller ofte og slår seg? " Hvis dette er symptomene på kiss (som stod på den siden) så er det egentlig ingen ting som passer... Hun sover jo godt om natten og innimellom sover hun lengre dupper. Våkner aldri brått, alltid stille og rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå