nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hadde en liten handlerunde nå, og fallt for fristelsen å kjøpe blått. Men hva hvis han blir hun? Fikk vite på ordiner ul at det ble en gutt, men begynnte å tenke på det idag at tenk om det er feil? Mange som har opplevd at gutt blir jente? Har hørt at andre veien er mer vanlig, at jente blir gutt....
*toppris* Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 da er det nok mange som må handle inn på nytt;) alt i skapet her er guttete..hehe... men som du sier, er mer vanlig å ta feil andre veien.. kan jo bruke litt blått til jente;) kombinere det da med fx rosa;) men er du bekymret så ikke vask opp alt, fx kun to sett... så kan det byttes;) her er det ingen tvil, fikk se utstyret, hehe... ingen tvil;)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Aldri hørt noen som har opplevd at gutt viser seg å være jente..
ღella09ღHarfødtღ Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Huff, jeg håper virkelig at når jm sa 100% jente så mente hun det og=) Eller vil denne gutten bli kledd opp i myyyyye rosa=) Hihi
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Det er oftest "tryggere" svar når de sier det er en gutt i magen, det vil si de har sett noe. (En tut og litt til.) Sier de jente så KAN det hende (sjelden) at dette "noe" har gjemt seg litt, og at de ikke har sett det de burde se. Men jeg har hørt om motsatte tilfeller også.... Det synes jeg er rart, men det skjer vel.
gravidmednummer2 Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Kriiise her hvis jenta viser seg å være en sjenert gutt altså. Har ordnet/holder på å ordne barnerommet til et skikkelig prinsesserom! Ville vært mye tid og penger bortkastet, så jeg håper virkelig at det er ei jente her
bee* Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 det kan GODT skje ja.. vet om flere som venta ei lita prinsesse.. men ut kom en tut :-) hehe men er vanligere andre veien ja :-)
nesten30 Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Har vært på mange ultralyder og er ganske sikker på at det blir en liten jente her i gården Men, han ene ultralydlegen sa at med gutter kan en si nesten 100% riktig, med jenter sier de at vi tror det er en jente.
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 20. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2009 Godt å høre at det er flere enn meg som handler farger og ikke bare nøytralt før barnet har komt:)
Kongeørna Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Vel, det går nok bra. Denne jenta skal arve klær, og der er det masse blått. Bare å pynte med ei lita sløyfe på toppen, det. Og ha noen knall rosa detaljer. Men skjønner hva du mener, vi har vært på ekstra ul for å være sikker på at det er jente. Det er nemlig bare gutter på alle kanter i familien. Helt ekstremt, liksom. Og min svigerinne fikk beskjed om at hennes nr to var jente, men det var jammen gutt.
jentebaby30august Skrevet 20. august 2009 #12 Skrevet 20. august 2009 Det vill vært kjempekrise her og om det viser seg å være en gutt... Alt er klart til at det er ei jente. Rosa rom, bilstol, tøy, jentenavn osv.. Ei jeg kjenner var barnepleier for barna til Merta Louise. Den gang den ene dattera ble født kom de på føden med blått tøy. De var bombe sikkre på at det var en gutt men det ble ei jente. Det hadde bare vært så typis at det hadde skjedd med meg
CS84 Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Da jeg og samboeren min ventet vårres første så var vi på UL hos en lege å da spurte vi om han kunne se om det ble gutt eller jente. Legen sa at d ble en gutt. Så vi handlet inn litt blått men mye nøytrale farger også da. Da vi var på fødestua sa vi til jm at vi ventet en gutt, men da lille jenta kom til så ble vi ganske overrasket. Jm og Leger kan ta feil, jeg trur at legen ble lurt av navlestrengen. Men hun var og er frisk å rask, og det er det som er det viktigste av alt.
Ruska67 Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Jeg tror det er sjelden at det taes feil i dag, men det er klart at det er en viss risiko for det! Vi har tatt fostervannsprøve og en kromosomtest er i alle fall 100 % sikker når det gjelder kjønn! Vi har derfor gått til innkjøp av lyseblått i alle fasonger!
skorpionfruen Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Huff tenker det samme her også. Jordmor var bra sikker på at det var gutt men vi greide ikke lage et bilde av det når vi skulle få se. Har ikke kjøpt så mye klær da men fått hauger med gutteklær. De er vasket og klar i skuffer og skap så blir det jente... ja da har jeg ikke ett eneste plagg som er typisk jentete Blir det travelt på oss når vi kommer hjem hihi
MathildeC Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Vi har bare vært på en ultralyd, og da spurte jordmor: Hva tror dere det er, og jeg sa "jente", for jeg så de berømte tre strekene. Og hun sa ja. Men tenk om hun tar feil :-). Det er jo bare kjekt så klart, men det var det med innkjøpene ja.. Jeg har en jente fra før, og til henne kjøpte vi MASSE kjønnsnøytralt, fordi vi likte det, og hun brukte blått også. Denne gangen har jeg fortsatt litt kjønnsnøytralt, men jeg har ikke klart å kjøpe blått. Vet ikke hvorfor, helt idiotisk egentlig. Men men, da får man jo en unnskyldning til å shoppe mer klær..
Pooh Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Litt krise her i huset hvis vi har fått vite feil kjønn. ) Det virket ikke ut som at jordmor var i tvil på ordinær UL, så vi har satset på å stole på det og har kjøpt inn en del rosa klær, samt sengetøy, stellematte og sengekant til jente. Seng, stellekommode, vogn og bilsete er nøytralt, så det kan brukes av både gutt og jente. Det samme kan barnerommet. Men regner virkelig med at det blir jente. ) Hvis det plutselig skulle komme en gutt, får vi dessuten plutselig problemer med navn også. Vi har bestemt oss for navn, men kun jentenavn! ) Jeg har ikke hørt om noen som har fått vite galt kjønn..... Godt vi er flere som tar sjansen. Må innrømme at jeg tenker på det hver gang jeg kjøper noe "jentete"....... "Hva hvis det er en gutt?" )
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 21. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 21. august 2009 Kommer nok til å få sjokk om det skulle komme en jente, for babyen har vert en han for meg hele tiden. Men rekner med at når han kommer er det ikke så nøye om det er en hun, bare alt er vel og bra og friskt:) Får heller friske opp med rosa da....
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. august 2009 #19 Skrevet 21. august 2009 Det gjør vel ikke noe om jenta bruker litt blått (om det skulle vise seg å være en jente). Mamma strikker en dress til jenta mi i blått, fordi jeg syns blåfargen var så fin
☆chiquita☆ Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Ikke noe problem, for jeg har handle masse rosa, og har plutselig begynt å tenke at det kan jo være en gutt. Så da kan vi jo evt bare bytte:) Har også sagt at hvis det blir gutt, så er det MANGE venninner som får jenter som kommer til å få ferdig vasket gaver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå