Mogop fikk augustgutt Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg gikk ut i permisjon i går, og leverte papirene for ca 2.5 mnd siden til NAV. Jeg orker ikke å sitte i evigheter på telefonen hvis det er helt normalt å ikke ha hørt noe enda. Det har jo vært sommerferie også, så jeg regner vel med at bunkene hoper seg opp. Får utbetalt lønn fra arbeidsgiver -tror ikke dette er noen krise..
*toppris* Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 jeg gikk ut i permisjon 14.08, har tre arb.givere og en selvst.næringsdrivende... den ene arbgiveren betaler selv ut (kommunen).... har selv ikke fått noe svar eller noen form for bekreftelse fra nav... var innom kontoret og vet at det er registrert.... men har ikke fått noen "offisiell" tilbakemelding...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 OK, regner med at det er i orden. Får høre med personalkontoret om det er noe de trenger.
*toppris* Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 syns nav har blitt tregere... ivertfall her... har du ikke hørt noe er det nok i orden:) det virker som de er flinkere til å gi en lyd om det skulle være noe de mangler...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 20. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2009 Jepp -de har etterlyst samme sykmelding fire ganger hos meg..... tre ganger har arbeidsgiver snakket med dem om at det er sendt, den fjerde gangen fikk jeg legekontoret til å sende en ny direkte. Folka på NAV sliter voldsomt tror jeg, mange er satt til oppgaver de i utgangspunktet ikke er gode på. Tror ikke kaoset skyldes dem som jobber der, men systemet. De er jo bare mennesker, og fortjener ikke så mye pepper som de får (synes jeg) Ingen mennesker ønsker å gjøre en dårlig jobb - og mange av klagene jeg hører handler om ting som faktisk er lovbestemte, og ikke avgjørelser tatt av enkelte saksbehandlere.
~~ElleMelle~~ Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Jeg søkte to mnd før termin, og fikk svar 3 mnd etter fødsel!! Arb.giver betaler så pengene kom som de skulle hele tiden. Men det viste seg at det var noe feil med datoer og slikt, og ble masse rot med nav. På mitt spsm til dem om hvorfor ikke jeg hadde fått noe beskjed om vedtak tidligere så hadde vi også oppdaget feilen på et mye tidligere tidspunkt, så svarer de "vi har så mye å gjøre så vi prioriterer ikke å fatte vedtak -vi bare starter utbetalinger"!! Forvaltningsloven gjelder tydeligvis ikke for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå