tomat15 Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hei Har en datter på 8 mnd og rett over 8 kg. Hun er super redd for støvsugeren. For å få gjort noe må jeg altså bære henne i sele. Har både beco og meitai, men greier ikke å få henne på ryggen uten hjelp. Fører til at jeg må bære på magen. Noe som ikke gjør det like lett å støvsuge. Kan noen gi meg gode råd på hvordan jeg alene kan få henne i selen på ryggen?? Tusen tusen takk;-)
Hellinor Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Hm, det er nok øvelse som skal til (kanskje er du litt engestlig for å miste henne også? Da blir det straks værre). Øv over en sofa eller seng. Jeg har aldri syntes det har vært noe vanskellig, har bært på ryggen fra 3 mnd. Jeg bruker "supermannkast", altså at jeg "kaster" (les legger) barnet på ryggen over skulderen. Setter barnet på låret mitt med ryggen mot meg, holder i overarmene hennes med håndleddene mine pekende ut. Så løfter jeg henne over den ene skulderen min og legger henne på ryggen. Så holder jeg henne der med den ene hånden under rumpa. På forhånd har jeg festet selen, jeg bruker manduca og MT rundt livet, og løsnet skulderstroppene så de er maks lange. Så tar jeg bare panelet over ryggen hennes med den andre hånden, og knyter/strammer og fikser. Bomper henne godt ned i selen ved å hoppe litt. Går så fint så Øvelse gjør mester, og husk alltid en hånd på barnet. (Kanskje lurt å øve foran et speil?)
Bunnies by night Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Signerer Hellinor - det kan virke litt skummelt - men veldig enkelt og greit i praksis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå