Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 brå våknet i natt ca 2 timer etter jeg hadde lagt meg...jeg var helt våt mellom beina! ble kjempe redd for at det var blod,men da jeg kom på badet og slo på lyset ser jeg at jeg har tisset på meg.... det fortsatte å renne,og jeg klarte ikke å stoppe det. ringte legevakta og pratet med jordmora der. hun sa at så lenge jeg er sikkert på at det ikke er fostervann så er det ikke farlig. det ble ei lang natt,kjente ikke at jeg måtte på do,men det fortsatte å renne litt innimellom. ringte gynekologen min(han jeg går til kontroll hos) i dag tidlig,og fortalte dette. de også sa at det ikke er farlig,men at jeg kan ha lagt meg med full blære,pluss at babyen presser på blæra. men allikevel,jeg pleier jo alltid å våkne når jeg skal på do,og ha kontroll på det! er hjemme fra jobb i dag,og vil være hjemme i morgen og,hvis det fortsetter uttover dagen. er bedre nå enn i natt og på morningen i dag. jeg ble kjempe redd i natt,og syns nå at dette er kjempe flaut og ekkelt... er det noen andre som har opplevd dette? jeg har jo lest at det kan skje når man hoster osv...men så plutselig,og så mye..??? jeg er forresten i uke 29....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Du burde dra til gynekolog og få sjekket ph-en nedi der. Eller enda bedre, DRA TIL FØDEN. Det kan være fostervann. Dra og sjekk det! Bedre å ha en bomtur. Er du sikker på at det ikke er fostervann? For du høres ikke så sikker ut. Ring til føden og så sier de hva du bør gjøre. Men de vil nok ha deg inn med en gang. Jeg dro også inn et par ganger, men da var det tynn utflod og ikke fostervann. Så lenge du er gravid så er det veldig viktig å få sjekket det!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 DRA TIL FØDEN!!!! Med en gang! Det kan være det blir en bomtur, men det er nå virkelig mye bedre enn alternativet!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Det høres ut som om det kan være fostervann!! Da jeg skulle føde første gang, trodde jeg først jeg tisset på meg da vannet gikk, så det går an å ta feil! Hvis det fortsetter å renne og du ikke klarer å stoppe det, så ville jeg heller tro det er fostervann enn urin. DU MÅ DRA PÅ FØDEN!!!! Det er ikke flaut:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 jeg er vel ganske sikker på at det var urin....ser sånn ut,og jeg kjenner hvor det kommer fra,men jeg klarer ikke stoppe det..har ikke vært noe de siste timene nå da. jeg skjønner bare ikke hvorfor...hvis jeg blir værre igjen i løpet av dagen og kvelden,så ringer jeg legevakta igjen. hvis det kommer fostervann,skal slimproppen komme først da? og hvordan vet man at slimproppen har gått,hvordan ser den ut? ble så redd og bekymret i natt altså! men samtidig syns jeg jo det er fryktelig kjedelig hvis det skal fortsette sånn... takk for svar:)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Selvsagt kan det være urin. Men du virker usikker. LUKTER det urin. Har du luktet på lakenet/madrassen din. Har du på bind? lukter det urin. Nei, ta heller en tur for mye enn en for lite til føden og få dette sjekket.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 men skal det ikke gjøre vondt og da? har ikke hatt noe kynnere eller noe sånt..... og hvis fostervannet går,hvor "lenge varer det"?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Ikke ta sjansen på å vente og se.... tenk om det er vannet som har gått? Det er IKKE flaut å komme på føden for å sjekke dette, heller uansvarlig å la være, for å si det litt brutalt! Hvis vannet er gått, så må jo babyen ut, og da er det best å ikke vente for lenge!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Gjør ikke vondt. Man trenger ikke å ha kynnere etter vannet har gått. Noen setter ikke i gang fødselen selv. Bare ring føden. Gjør det som er best for barnet ditt og deg selv. Ta på et bind og vis det frem til de på sykehuset. Det måtte jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #10 Skrevet 20. august 2009 Vannet kan gå lenge før det kommer rier! Det kan komme som en foss, eller det kan dryppe lenge, finnes ikke noe svar på det! Kan du ikke bare dra på føden? Det er så dumt om du bekymrer deg unødig, og enda verre dersom det virkelig er fostervann, og du ikke drar! INGEN jordmor vil synes det er galt av deg å komme dit, selv om det skulle vise seg å ikke være fostervann, det er helt sikkert!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Husk å oppdatere oss da! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #12 Skrevet 20. august 2009 Da mitt vann gikk, så kjente jeg INGEN smerter. Ikke noe som helst. Fikk heller ikke rier selv, så måtte ha drypp for å få rier. Slimproppen har jeg aldri sett, og jeg har 2 barn;) Og husk at fostervann blir produsert også etter at der er gått hull. Det blir liksom ikke helt slutt på at det renner.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 20. august 2009 #13 Skrevet 20. august 2009 Det gjør ikke vondt når vannet går. Om vannet ditt har gått så er det jo litt vel tidlig og du burde derfor komme deg til en sjekk. Fostervannet blir (skal gjøre) fortsatt produsert selv om det "har gått". Det er det som er med på å smøre under fødselen også. Du kan gå lenge med vannavgang, og da mener jeg ukevis. Med min minste gikk vannet for tidlig. Ble lagt inn, ingenting skjedde etter at vannet gikk. Ikke en rie. Ble satt igang til slutt. Var flere som lå på sykehuset samtidig, som hadde ligget i 4 uker med vannavgang. Få dette sjekket. Noen ganger må barnet ut etter at vannet har gått, men de prøver å holde babyn inne så lenge som mulig ved prematur vannavgang. Om vannet har gått er jo infeksjonsfaren større, siden det da er åpent inn. Håper det bare er urin, men bedre å få det sjekket. Lykke til og krysser fingre og tær for deg og den lille ;o)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #14 Skrevet 20. august 2009 Vannet mitt gikk i uke 33, bare piplet litt. var først usikker på om det avr urin, men pga at jeg ahr født før og da hadde vannavgang to dager før fødselen, så kjente jeg det igjen. Det kan være gulaktig farge hvis det er barnebek i vannet (noe som ikke er bra, for det kan tyde på at babyen er stresset). Ellers er det helt blankt. det lukter litt spesielt, så ta på deg bind og sjekk farge og lukt etter hvert! Det skal lukte litt søtlig eller faktisk litt som sæd (svakt kloraktig!). Du må komme deg til lege så fort som mulig for å få det avklart, det er faktisk mulig å ta feil selv, om det er urin eller ikke. Så de kan sjekke phen din. Det er som nevnt stor infeksjonsfare hvis vannet er gått. jeg ble lagt inn og satt på antibiotika forebyggende, for fødselen startet ikke. De ville holde meg til uke 34 for da er lungene modnet, og så starte fødselen. Tok lang tid å få i gang fødselen (5 dager) til tross for vannavgang, så det endte med ks for meg. Men det er viktig å være på sykehus da så de kan holde øye med crp'en din og se om du kan få tegn til infeksjon, får du det blir det ks med en gang. dra til lege, nå!! lykke til
Ranveig R Skrevet 20. august 2009 #15 Skrevet 20. august 2009 Dra på føden og få det undersøkt! I beste fall har du tissa på deg, i verste fall kan det stå om livet til babyen viss vatnet går og babyen ikkje kjem av seg sjølv.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #16 Skrevet 20. august 2009 Håper du har dratt på føden!!! Ikke sitt og vent!!!!!!!!!!! Det kan redde livet til barnet ditt at du drar dit. I mellomtiden kan nemlig mormunnen åpne seg mer og mer, og dette kan de stoppe på føden. Vannet kan gå, som andre sier, uten at du ser slimproppen eller kjenner smerter. Det har skjedd med meg 2 ganger, og riene startet ikke med en gang heller. Better safe than sorry, som det heter på engelsk.
Libido- Skrevet 20. august 2009 #17 Skrevet 20. august 2009 jeg lak fostervann i 12 timer før jeg dro på føden. kom litt og litt. Ikke vondt og ikke noen slimpropp. Synes du burde ta deg en tur på føden og sjekke hvertfall.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 20. august 2009 #18 Skrevet 20. august 2009 Hvordan går det nå? Lekker du enda? Har du sjekket deg? Litt bekymret bare.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. august 2009 #21 Skrevet 21. august 2009 Kjære vene, du må komme deg på føden! Jeg trodde også jeg tisset da mitt vann gikk i uke 35, det bare rant ut. Så stoppet det, og så kom det igjen med jevne intervaller. Slimproppen min gikk aldri, og det gjorde ikke vondt når vannet gikk. Jeg ble satt igang samme ettermiddag, og babyen kom morgenen etter. Når fostervannet går er det infeksjonsfare, og også fare for at fødselen setter igang- så er du det minste i tvil MÅ du komme deg på føden!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #24 Skrevet 22. august 2009 Opp opp opp! Hvordan går det? regner med at du er på sykehuset eller noe ettersom lenge siden vi har hørt fra deg. håper alt går bra med deg og den lille, som forhåpentligvis fortsatt er i magen og ikke ble prematur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå