Gjest Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Når sender dere inn søknad og når får dere vite datoen? Hvor lenge før termin får dere, og blir dette den nye termindatoen i forhold til NAV og permisjonspenger?
snuffe Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Ja. Henvisningen ble sendt i min uke 22 tror jeg, samtale med lege noen uker senere og så tok det en ukes tid før jeg fikk dato. Snittet er tre dager før ul-termin (men det er usedvanlig sent) og ja, jeg har fått fastlegen til å bruke denne datoen i terminbekreftelsen som sendes til NAV.
Gjest Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Okay. Sist ble det 14 dager før termin, men da ble det ikke bestemt før i uke 37. Vet du hva som er vanlig? Jordmoren min sier det er normalt å sende søknad i uke 30.. Håper ikke det er for seint da. Hun vet vel hva hun snakker om..
line_mor Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 hei, jeg lurer litt på hva som er grunnen til at dere skal ha ks,? kunne tenke meg det selv, min forrige baby var 5 kilo å denne blir muligens større,
mxima Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 ble bestemt hos meg i uke 19 på den første ultralys at jeg får keisersnitt pga tunge og langvarige fødsler tidligere. Så jeg får planlangt keisersnitt men skal inn i uke 36 for siste sjekk på ultralyd og da blir d bestemt keisersnittsdato. når det gjelder nav så tar de kun utgangspunkt i den ordinære termindatoen og IkKE keisersnittsdato så her kan du da "miste" en eller to uker av permisjonstia. om de tar den lille ut 2 uker før ultralyd termin så "mister" du disse ukene fra permisjonstia med andre ord. Og planlagt keisersnitt alt er jo vanlig å taes 2 til 1 uke før termindato. håper du ble litt klokere på dette? ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå