Gå til innhold

Noen med planlagt keisersnitt her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sender dere inn søknad og når får dere vite datoen? Hvor lenge før termin får dere, og blir dette den nye termindatoen i forhold til NAV og permisjonspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Henvisningen ble sendt i min uke 22 tror jeg, samtale med lege noen uker senere og så tok det en ukes tid før jeg fikk dato. Snittet er tre dager før ul-termin (men det er usedvanlig sent) og ja, jeg har fått fastlegen til å bruke denne datoen i terminbekreftelsen som sendes til NAV.

Skrevet

Okay. Sist ble det 14 dager før termin, men da ble det ikke bestemt før i uke 37. Vet du hva som er vanlig? Jordmoren min sier det er normalt å sende søknad i uke 30.. Håper ikke det er for seint da. Hun vet vel hva hun snakker om..

Skrevet

hei, jeg lurer litt på hva som er grunnen til at dere skal ha ks,? kunne tenke meg det selv, min forrige baby var 5 kilo å denne blir muligens større,

Skrevet

ble bestemt hos meg i uke 19 på den første ultralys at jeg får keisersnitt pga tunge og langvarige fødsler tidligere. Så jeg får planlangt keisersnitt men skal inn i uke 36 for siste sjekk på ultralyd og da blir d bestemt keisersnittsdato. når det gjelder nav så tar de kun utgangspunkt i den ordinære termindatoen og IkKE keisersnittsdato så her kan du da "miste" en eller to uker av permisjonstia. om de tar den lille ut 2 uker før ultralyd termin så "mister" du disse ukene fra permisjonstia med andre ord. Og planlagt keisersnitt alt er jo vanlig å taes 2 til 1 uke før termindato. håper du ble litt klokere på dette? ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...