Brillefint - Jadda! Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hvor mye burde man regulere babyens søvn? Jeg har en gutt som klarer være våken ca 2 timer i slengen, men lengden på lurene varierer veldig. Alt fra 30 min - 1,5 timer. Men når lurene blir lange - så forskyves jo hele sovemønsteret for dagen slik at siste luren blir vel sent (bortimot kl 17). Burde jeg vekke han for å unngå dette - eller bare legge han senere? Kan legge til at han er veldig urolig på natta. Våkner ofte.. Kan dette (som en MULIG årsak) ha sammenheng med for sen daglur?
ApriIbaby Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg mener å huske at gutten vår ikke kunne sove etter 16 for å kunne legges og sovne ca kl 19. Hente vi la han en halvtime før
Brillefint - Jadda! Skrevet 20. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2009 Han sovner stort sett fint hver kveld. Selv om det blir etter kl 19. Men aldri noe senere enn 19.30.
Fire småtroll Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Da jeg var på 6-mnd kontroll på helsestasjonen for et par uker siden sa helsesøster at når de ble så store kunne soving etter klokka fire på ettermiddagen påvirke nattesøvnen. Jeg klagde på at jentungen kunne våkne f.eks klokka fire om natta og være våken en times tid før hun sovnet igjen.. Så jeg ble anbefalt å unngå soving etter klokka fire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå