Mor til gullet :O) Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Hei! Jeg har ei nydelig datter på 6 uker. Er min første og det går veldig bra. Men hun er en del urolig. Og føler det er blitt mer i de siste dagene. Tidligere hadde hun en periode på kveldene som oftest når hun ble urolig. Nå føler jeg det ikke er noe mønster i det lenger, men at hun kan være urolig store deler av dagen. Ikke alltid skriking, det og, men at hun stresser en del. Hun får mme, og har fått det siden fødselen. Hun har stort sett sovet veldig bra og lenge hele tiden. Men når hun nå er mer urolig enn før, er hun og mer våken. Hun har treg avføring, og får litt mageknip. Presser hele dagen, og promper en del. Har lurt på om hun kan ha litt kolikk? Hun får malt i melken, og gir henne litt sukkervann mot mageknipen, som hjelper litt der og da. Roer seg litt da. Som jeg skrev tidligere så sover hun som regel godt, og veldig godt på nettene. Men i natt våknet hun etter noen timer, og var våken resten av natten. Hun virket urolig, sprellet med ben og armer som en gal. Var ikke mye gråt, litt sutring innimellom, men hun stresset en del.... Ikke var det mat, ikke var det tutt, ikke var det kos, ikke full bleie ????????????????? Jeg tror dette er helt normal oppførsel for et spedbarn, men klarer ikke la være å bli bekymret. Og får vanvittig dårlig samvittighet fordi jeg ikke vet hva jeg kan gjøre for henne for å roe henne. Føler det er noe jeg gjør galt og til tider. Hun får NAN, gikk over fra collett til NAN for ca 1 uke siden. Lurer på om det er derfor hun er blitt mer urolig. Noe hun reagerer på i NAN'en. Grunnen til at vi skiftet var at collett hadde fått ny pakning, og så ut til at hun reagerte på den nye collett. Og den gamle pakken finner vi ikke lenger. Innholdet på de to så faktisk ut til å være forskjellig. Noen som har noen tips til å roe ei urolig tulle?
eplepeple Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Små barn går jo igjennom faser. Dattern min på 3 mnd var også litt stresset i perioder. Spesielt ved mating. Hun har også fått mme siden fødsel, prompet mye og var treg i magen. Hun er fortsatt treg i magen og malt hjelper ikke så mye. Vi gir litt sviskesaft og det hjelper innimellom (1-2 ts). Helsestasjon rådet meg til det selv om det står 4 mnd på flasken. Ved kollik så gråter barnet minimum 3 timer i strekk, minst 3 dager i uka i minst 3 uker.....selv om hun ikke har kollik så kan hun fortsatt ha magebesvær. Jeg ser at når jenta mi presser (noe hun kan gjøre hver dag selv om det ikke kommer noe bæsj) så blir hun veldig ufokusert når hun skal spise. Vi har prøvd oss frem det forskjellige flasker og tuter og dunnet favoretten hennes. Det har bedret stresset...Hun kan stresse endel nå også, men er jevnt over et roligere barn. Hun har vel blitt vant til å være utenfor magen Vi har også prøvd oss frem med forskjellige typer mme. Hun har perioder der hun foretrekker en fremfor den andre. Barnet mitt har også alltid sovet godt, men vi har hatt ett par netter med litt mer uro. Noen har søvnløse netter hver dag...så en gang i blandt tåler jeg med minsten Håper dette var til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå