Mrs. Kaizer Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Har dere noen råd for hva som kan hjelpe? skikkeligt plagsomt og ekkelt.
EnNySpire:) Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg har mye halsbrann på kvelden, men om natten er det forferdelig. Jeg har noe flytende middel fra apoteket(husker ikke navnet) som pleier å hjelpe litt, ellers pleier melk å hjelpe litt og faktisk Utrolig ubehagelig..
jula08 Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Hadde en periode med veldig mye halsbrann ja. Fant ut at det var spesielt appelsinjuice og boller jeg reagerte på. Nå har jeg ikke spist det på en stund og da sluppet dette. Men, jeg drikker ett glass melk når jeg har halsbrann og da går det mer eller mindre bort.
babylu er blitt mamma:) Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Jeg reagerer også på appelsinjuice og syrlige ting, men har kjøpt novaluzid eller noe sånt på apoteket og det virker utrolig bra, smaker pepperminte...Deler opp tabletten i 3 deler og tygger den så gir det seg raskt..Har prøvd den flytende gaviscon men det er brekkmiddel for meg... Lykke til...
Kongeørna Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Ja, jeg kjenner at jeg burde sove stående innimellom. Ugg, skikkelig ekkelt. Jeg tygger et par novaluzid (apoteket). Det er de som hjelper meg best! Før plagene ble så ille som nå, hjalp det godt med en rå gulrot eller potet på kvelden.
Lillemor&Gutta Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Er mye plaget selv, men etter jeg startet dagen med yoguert med frukt blanding (ikke nødvendig men trengte fibrene) så har det blitt myyyye bedre. Ikke akkurat det beste å spise til frokost men det hjelper. Samtidig det å unngå sterk mat, sjokolade, brus å generellt alt som smaker godt er dagene mye bedre. Bruker Gaviscon når det er ekstrem vondt og helst sammen med et glass melk for best mulig lindring =)
abella Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Mine råd er: ikke spis mat med mye fiber og unngå all slags juice Dersom du plages kan det kanskje hjelpe med melk, is, gräddost, mandler eller nøtter.
satser & vesla Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Mandler har hjulpet meg :-) Jeg kutter også ut mat med mye syrer som kaffe, sterk krydret mat, etc. Spiser også del yoghurt naturell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå