Mrs. Kaizer Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Terin om 2 uker, så jeg må vel snart begynne å pakke en bag. Men hva er nå lurt å ha med seg??
Maisie Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Først og fremt helsekortet og papiret om blodtyper osv. Ellers andre papirer, mobil + lader, penger, kamera+ lader, toalettsaker (nyttig med hårstrikk, lypsyl, hårbørste, tannbørste, dusjsåpe og shampoo i alle fall), slippers, noen klær til deg selv (som ikke strammer noen steder!), ammebh, evt ammeinnlegg, morgenkåpe eller pysj kanskje, noen store truser, noen små babyplagg til hjemreisen. Og det kan være lurt å ha en rull med mykt dopapir, ettersom noen sykehus kun har sånne billige harde resirkuleringspapir på doene. Noen bruker hårføner til å føne seg nedentil etter dobesøk, andre bruker bare dopapiret eller hånddusj og mykt håndkle. Noen ønsker kanskje å ha egne klær til babyen på sykehuset, det velger man selv. Som regel får man alt man trenger til babyen. Bind får man også, og nettingtruser. De er veldig greie å ha på etter fødselen. Som regel får man også Paracet og Purelan dersom man trenger det også. Ser at du har to gutter fra før, og da regner jeg med at kanskje papapen er sammen med dem mens du er på barsel. Han kan jo hente ting som du trenger etter fødselen sånn at du slipper å drasse masse med deg med en gang. I grunnen trenger man ikke så mye som man tror.
<3 N & M <3 Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Hei fant et innlegg om det på 3 trimester jeg. linken er : http://www.barnimagen.com/forum/thread/140464934 men tar og kopierer inn det som sto der: Fant denne supre oversikten på 2. trimester som "beredt på ny *høygravid*" har skrevet og den hører jo vitterlig hjemme her og: ETTER Å HA VÆRT HER GJENNOM TO SVANGERSKAP SAMLET JEG DET JEG KOM OVER AV TING OG TANG FOLK TOK MED TIL SYKEHUSET. Her er listen. Så kan man tilpasse selv:) Er feks ikke så mange som vil ha med radio til føden - haha! Men noen gjør visst det også... Dere som ser noe mangler - før gjerne på HA MED EN BAG TIL SELVE FØDSELEN. LA DEN ANDRE BAGEN TIL SELVE OPPHOLDET LIGGE I BILEN, DENNE KAN MANNEN HENTE ETTER BEBISEN ER KOMMET OG DERE ER FLYTTET TIL BARSEL ELLER PASIENTHOTELL: FØDEBAGEN: 1. HELSEKORTET!!!!!!!! 2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks og brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg. 3. Fotoapparat 4. Videokamera 5. Lader til disse to 6. Mobillader 7. Blader (om det skulle ta lang tid og riene kommer sjelden) 8. Radio 9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset 10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær. 11. Sokker!! (du fryser på bena) 12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ? 13. Lypsyl, nesespray og paracet. 14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå. 15. Brillene dine 16. Mobil og lommebok 17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell). BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN: 1.Ett par håndklær (vi får på hotellet men bare to hver og bebisen tisset på dem rett som det var under stellet - mas å spørre etter nye hele tiden....) 2. Pose til skittentøy 3. Et lite ullteppe til babyen 4. klær til babyen 5. Bleier! 6. stelleprodukter til baby - rumpekrem (tror ikke vi brkte noe særlig på sykehuset av dette altså). ta med noe å rense navlestrengen med om det trengs. klorhexidin 7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende. 8. morgenkåpe 9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset. 10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken. 11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel. 12. ammebh 13. ammeinnlegg. 14 brystvortekrem. Lana eller purelan. 15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!!! 16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er. 17.Toalettsaker 18. Ørepropper 19. Blader/babybok og penn 20. Bilstolen må stå klar i bilen:) 21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen.
Gjest Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Mye bra tips her. Vil bare føye til drikkeflaske og albueskjell
Bellen^2 Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Pass på at du har med gode, vide tøffler. Hovnet noe sinnsykt opp i beina sist
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 AMMEINNLEGG!- lakk som en sil RADIO+LADER:) - herlig med musikk på rommet BODYLOTION- knall følelse av velvære MASCARA- utrolig så fresh jeg følte meg KAMERA/VIDEOKAMERA+alt det andre vanlige.. :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå