Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Han nekta å ete grøt, uansett type. Andre som har hatt samme problemet? Ka gjor dåkke i såfall? Går det kanskje an å lage den så tynn at han drikke det fra flaske? Velling vil han ha, men eg tenke på all den næringa og vitaminane han går glipp av med å ikkje ete den 8 mnd grøten..
victoria11 Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Vi hadde akkurat samme problem for 1 mnd siden, og da var snuppa 8 mnd. Jeg kuttet helt ut grøt 2 dager, og ga ho brød. I tillegg ga vi ho et sånt beger med mellom-måltid. Da gikk det litt bedre med grøtspisingen. Vi begynte ogå å mose ganske mye banan, og rørte det inn i grøten. Da spiste ho mye mer.
FruTB Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Bo har nektet å spise grøt siden han var 8 mnd han også. Prøver faktisk hver eneste dag, men han nekter. Nå har jeg snart ikke mer grøt igjen, så nå tror jeg heller ikke jeg gidde å prøve mer. De MÅ jo ikke ha denne grøten nå, bare de får i seg jern på andre måter.
Venja Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Lillegutt, som også er 8 mnd, har nektet å spise grøt den siste mnd. Samme hva vi prøvde så spyttet han ut eller knep igjen munnen. Skulle ikke ha grøt. Prøvde også å lage velling men ville ikke ha det heller. Så tilslutt så fant vi ut at vi bare måtte ta en pause fra hele grøten. Morgengrøten ble erstattet med brød og en flaske mme. Kveldsgrøten erstattet vi med ferdig grøt på glass (for det likte han) eller et middagsglass. Så nå etter 2 ukers pause så fant jeg frem grøten igjen i dag og prøvde å gi han litt til lunsj. Det gikk rett ned så nå håper jeg at vi er ferdig med grøtnekt. Kommer til å fortsette med å gi brød til frokost, men skal ta inn igjen kveldsgrøten. Tror det er nok med et grøtmåltid slik at han ikke skal gå lei igjen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Jenta mi er generelt matlei for tida (10 mnd), så her er løsningen underholdning ved bordet rett og slett. Var en periode hvor det hjalp med sviskemos, frukt osv i grøten, men nå funker ikke det lenger- så nå får hun enten leke med en sangleke mens jeg lurer i henne grøten innimellom, eller så setter jeg på noe musikk på PCen, synger litt selv, lager rare fjes osv. Evt lar henne få lov til å leke med et eller annet litt "ulovlig", som feks en tom brusflaske el. Sikkert ikke pedagogisk korrekt i det hele tatt, men jeg ser det jo så tydelig på henne at den eneste grunnen til at hun ikke vil ha mat er fordi hun kjeder seg og ikke GIDDER å spise rett og slett. Så da får det heller bare være sånn en periode framover, hun er jo så lita og lett og har ikke noe å gå på, så jeg gjør det med den beste samvittighet;)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 snuppa mi fikk også grøt nekt, hylskrek når det var grøt til mat. så vi begynte med skive og youghurt, å det går kjempefint. har hatt middagsnekt litt også. det var litt verre. men ville ha middag etter melk etterhvert.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå