Gå til innhold

Regelmessige kynnere, 36+0 - hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde regelmessige kynnere natt til i dag (4-8 min mellom hver), ikke akkurat vonde, men kraftige nok til at soving bare var å glemme, og med litt murring i korsryggen. Varte fra ca 01.00 til 05.00, da klarte jeg endelig å sovne.

Ringer man føden da? Eller nå, forsåvidt?

Leser på Ullevåls nettsider at man ikke trenger å ta kontakt dersom riene kommer litt av og på, og dette er jo ikke rier en gang, men jeg synes kanskje det er litt tidlig...?

Kan jeg gå i fødsel hvert minutt nå liksom, eller har jeg litt bedre tid på meg? Jeg er jo ikke klar på en flekk! Hjelp!

Fastlege? Føden?

Jeg trenger sykemelding, er helt uaktuelt å jobbe etter to timers søvn, jeg trenger å høre litt hvordan jeg forholder meg til dette, og jeg trenger å vite at alt er OK.

Hmf, forrige fødsel starta med regelmessige rier med 5 minutt mellom og ingen tvil liksom, er ikke helt forberedt på dette her, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke nødendigvis gå i fødsel selv om du har hatt kraftige, regelmessige kynnere i løpet av natta. kan hende det er masrier du har hatt, de kjennes mer ut som rier, og er ofte vondere enn kynnere. jeg har gått med det av og på i 4 uker nå.

de gjør ingenting for å stoppe fødsel i uke 36, de gjør heller ingenting for å fremprovosere det. mest sannsynlig får du beskjed om å legge deg ned med en varmeflaske og to paracet.. og se an hva som skjer.

men er du bekymret, og forståelig nok sliten, så ring fastlegen din, eller føden. det er akkurat det samme, men de på føden har jo litt mer peiling da, enn fastlegen:) men vet ikke om de skriver ut sykemelding, så jeg tror jeg hadde ringt fastlegen og fått sykemelding, også bedt han vurdere om jeg burde ta en tur til føden for kontroll også.

lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...