Gå til innhold

Er gravid, og seriøst forstoppet!!! HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt microlax tre ganger uten resultat. Jeg har nesten ikke hatt avføring på to uker. Hva faen skal jeg gjøre? Er kvalm, så klarer ikke å bøtte innpå vann og gå hele dagen:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker! Masse, masse svisker! Og kjempegrovt brød!

Skrevet

duphalac (husker ikke hvordan det skrives ) frukt & fiber på helsekost og overmodne pærer

Skrevet

det var jeg og i begynnelsen av graviditeten.. (nærmere fire måneder) og jeg vil IKKE råde deg til å spiser mer fiber på en alerede forstoppet mage, det kan bli en gasseksposjon uten like. Det som hjalp på meg, var å begynne å spise DR Lindebergs brød, tp ganger om dagen. Fy fasan, det satte shiten i gang! Gikk ned i vekt til og med,. så måtte slutte med det etter en stund, men da var jo magen i orden igjen.

Skrevet

Spis regelmessige og sunne måltider!

Drikk vann og prøv å massere korsryggen med å dra tomlene nedover mot rumpa..

Skrevet

Jeg bruker sånt fiberpulver du kjøper på apoteket. Husker ikke navnet, men det er en grønn boks, koster ca. 200kr. Du løser det opp i væske, (varm væske funker best), og da smaker det ingen ting. En enkel og grei måte å få i seg fiber på, og det funker!

Skrevet

jeg slet med det samme omtrent fra dag 1, måtte ta duphalac hver eneste dag, og i 3 uker etter fødselen!

er det helt krise, må du ta deg ett ordentlig klyster (det skal man egentlig ikke når man er gravid, men forstoppelse er heller ikke heldig for noen..)

ring gjerne jordmor. Ikke spis mer fiber før du har fått tømt deg!

et annet tips er å kjøpe dulcolax tabletter eller dråper. to sånne piller, vente noen timer så kommer det i bøtter og spann...

har vært ordentlig forstoppet og det er helt forferdelig!

Skrevet

Slet veldig med det samme ved første svangerskap.

Det som hjalp meg mest var å kutte ut vanelig melk, det hjalp utrolig!!. (Men det var skikkelig kjipt da jeg elsker melk) Og erstattet det med surmelkprodukter. Startet dagen med et glass biola. Spiste svisker som er godt gjennomtrukket i kokt vann, drakk rikelig med vann. Spiste fiberrik knekkebrød med pålegg til frokost, spiste en del yoghurt, gikk en del turer.

Stoppet det helt opp tydde jeg til duphalac. Hvis ikke det hjalp tok jeg en sjelden gang dulcolax.

Tok det maks 4-5 ganger i løpet av svangerskapet.

Føler virkelig med deg, er fryktelig å gå forstoppet så og si konstant.

Denne gangen har jeg ikke merket så mye til forstoppelsen og er straks 17 uker, har heller ikke kuttet ut melk. Håper det forblir sånn.

Ønsker deg lykke til, håper du finner en metode som fungerer for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...