Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Under store deler av graviditeten var jeg plaget med uren hud og mye kviser i ansikt, på ryggen og brystet. Det er nå nesten tre måneder siden jeg fødte en sønn, og kvisene på ryggen har blitt bedre, kvisene på brystet har blitt borte, men ansiktet har bare blitt verre! Jeg renser og skrubber og skummer og smører, men det vil ikke bli bedre! Jeg prøver å dekke så godt jeg kan med foundation og pudder om dagen, men uten mye hell. Jeg er ikke akkurat flink til å få sminka til å gli naturlig inn med huden... Dette er så deprimerende og tar fullstendig fra meg selvtilliten når jeg er sammen med andre eller er ute. Det er ikke bare smårugler heller, men også mange hissige, store og røde jævler som bruker evigheter på å bli bedre... Noen som har råd eller trøst?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Ikke skrubb. Hvor mye gjorde du med kvisene på bryst og rygg? Lite, antar jeg. Gjør det samme for ansiktet - la kvisene få fred. Rens huden og smør den godt, men ikke styr for mye. Litt sol kan hjelpe. Kanskje jeg kan anbefale SebaMed sin serie + Basiron krem? Sånn i første omgang. Blir ikke dette bedre, så får du ta turen til legen. Men der er nok ikke mye annet å gjøre, så lenge du ammer(om du gjør det). Dersom du ikke ammer, så er der antibiotikakur for kviser/uren hud.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Ikke overdriv rensingen og skrubbingen, det kan gjøre det verre. Å få flere kviser når man er gravid/ammer er dessverre ikke uvanlig. Rens maks morgen og kveld. Sørg for å ha hudpleieprodukter av samme serie og av god kvalitet. Dessverre koster det litt mer for hudpleieprodukter av god kvalitet, men kan være verdt det. Pass på at produktene ikke inneholder parabener. Her kan du spørre deg frem i en hudpleiesalong eller lignende. Renseprodukter du brukte før du ble gravid, eller under graviditeten som funket da, trenger ikke funke nå. Og når man skifter hudpleieprodukter er det ikke uvanlig å få et utbrudd i et par uker til å begynne med. For all del ikke dekk deg til med sminke, med mindre det er snakk om mineralpudder. Ellers får ikke huden nok oksygen og kan dermed bli "forstyrret". Direkte frisk luft og sol kan tørke ut huden, noe som er positivt hvis huden din er fet (noe du ikke har nevnt) Har du fet hud, unngå oljebaserte kremer, og sats heller på vannbaserte kremer. Unngå nattkrem hvis huden er fet. Hvis det ikke blir bedre kan man jo dra til en hudpleiesalong og få en hudanalyse. Det koster jo litt, men kan være verdt det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Takk for råd! Tar gjerne imot flere! For å utdype litt: Jeg ammer, har ikke fet hud, men egentlig ganske tørr annet enn kvisene (har litt eksemhud), og bruker mineralfoundation.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Bruk en fetere ansiktskrem:) Det funket for meg. Blandingshud, som er fet under og tørr utenpå trenger fetere krem. Det roer huden. Jeg bruker faktisk Vaseline Intensive Care bodylotion også i ansiktet, og har ikke kviser lenger;) Vet det høres helt feil ut, men for meg virket det. Så hvorfor ikke for andre? Jeg gjør lite annet med huden, annet enn å vaske(da også samme serie i dusjsåpen) og smøre. Og jeg bruker ikke sminke, annet enn i festlige lag. Da bruker jeg Canebopudder, det eneste jeg tåler uten å få utslett. Folk tipper meg til å være 10 år yngre enn jeg er;)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 MD FORMULATIONS Mirakelprodukter.. Ganske dyre, men heeelt fantastiske.. Spesielt produktene spesialisert på utbrudd/kviser/uren hud Du må få råd fra hudpleier om hvilken serie du skal ha.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Md. Formulation virker ikke på sikt. Hilsen hudpleier. Kviser kommer stort sett av matallergi elle hormonubalanse. Så stell av hud er egentlig symtombehandlung. Ikke årsak.
Småtorsk Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 everydayminerals.com har minst like gode, og rimeligere produkter, en dyrere merker. Her er mitt triks: 1.)Jeg "grunner" huden med pudder, f.eks. kaolinpudder. 2.)Jeg blander dekkpudder med litt antikviseansiktsvann og legger kremen jeg får på kvisene med pensel. Det trenger ikke å gå pent i et med huden ennå!Er det virkelig ille bruker jeg grønt dekkpudder tørt på kvisa først. 3.)Jeg "blender" dekkstiften inn i huden med en børste eller pudderkost. 4.) Jeg gnukker mineralfoundation godt inn i huden i hele ansiktet med en kost. 5.)Jeg legger evt. ørlite mer dekkpudderkrem med pensel på hissige røde "kvisetopper." Tror dette er godt for huden, i tillegg er det faktisk en veldig pen og naturlig måte å dekke kvisene på. Mange tror jeg har veldig pen hud, det er ikke sant! Av renseserier bruker jeg denne fra ACO, du får den på apoteket.http://www.aconordic.no/acne.aspx Den inneholder salicylsyre, som er effektivt men ikke tørker ut huden så veldig. Basiron av og til på ille kviser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå