Gå til innhold

kan dette være soppinfeksjon? (unnskyld ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste dagene klødd veldig og svidd litt i åpningen der nede liksom. og når jeg dusja i dag måtte jeg kjenne om det var noe der, og det var liksom helt "ruglete" helt inni åpningen. det er jo vanlligvis mykt og glatt der. men nå virka det hovent og ja, ikke glatt vertfall..

høres dette ut som sopp? tror ikke jeg har hatt det før.. tenkte å kjøpe canesten i morgen, men tenkte å bare høre..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette kan for meg høres ut som en soppinfeksjon. Jeg har slitt mye med dette siden jeg har gått mye på antibiotikakurer, og det er desverre sånn at når man først får det engang, er det fort gjort at det kommer tilbake igjen.

Soppinfeksjoner klør og kan svi, jeg får avog til åpne "rifter" som svir veldig (sikkert pga mye kløing). Prøv med en canestenkur. Jeg anbefaler den med 6 tabletter (tror jeg det er), istedet for den med kun 1 pille (som dog er mye sterkere). Du bør merke bedring etter 2-3 dager, men fullfør kuren uansett.

Hjelper ikke dette, gå til legen å få det sjekket ut. Om det viser seg at det er soppinfeksjon, så spør om resept på Diflucan. Det er en tablett som du svelger, som fjerner soppen. Denne fungerer nesten garantert, men legen vil helst ikke skrive den ut før du har forsøkt canesten.

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...