Gå til innhold

Dere som har vært på 3D-UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gikk dere og hvor mye kostet det? Hvordan var bildene av den lille?

Har fått litt lyst til å dra på slik UL,men bare hvis det er verdt det! Det er blitt ganske så tynt med penger her i huse nå denne måneden,så er redd det kanskje blir "for dyrt" å dra på en slik UL.

Bor i Drammen,så vil selvfølgelig dra et sted i nærheten om jeg skal på en slik UL.

Alle svar tas i mot med stor takk! :)

Klemmer fra Mari.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi var på 3d på heimdal.. ( trondheim) så det blir jo uaktuelt for deg, men bvare lidt info lell..

pris: 1000 kr. bildekvalitet : meget god. og vi fikk også video som er veldig kosleig å se på nå..

men selve opplevelsen var litt å ta å føle på.. hende som tok ul, hadde lidt lite peiling så følte lidt at hun på en måte var under opplæring og at det var mere det som var i fokus enn at vi var der for at se babyen vår og få en koselig opplevelse..

men synes det er deiligt med bilderne og filmen så syntes det var verdt det ja.. men mange penger om man har dårlig råd..

Skrevet

3D UL er verdt pengene!! Vi var på ultralydklinikken på Lysaker i uke 28 og fikk se den nydelige jenta vår! Hun smilte, gapte, svelget og så ut til å kose seg i mammas mage:-) Du kan se bilder på profilen min:-) Kjempeopplevelse og se den lille bevege seg i magen!! Betalte 900,-

Skrevet

Jeg har og vært på 3d ultalyd.. Og det var veldig kjekt å se :) Men du vet jo aldri helt hvor mye du får se da.. Kommer ant på hvordan babyen ligger! I uke 13 betalte vi 1000 kr for en ultralyd, og den var ikke så kjempe bra, trodde vi fikk 3d, men fikk ikke det, og dama virka ikke super interesert.. - men da var det bare så utrolig fint å ha sett babyen! Jeg hadde 3d på den ordinære ultralyden i uke 19, men da gjemte hun ansiktet hele tiden, så vi fikk ikke sett noe. Hadde igjen i uke 29 - og fikk se henne da :) Men bildene ble nok ikke av de klareste. Den siste kostet 500 kr.

Vet ikke om jeg vil si det er verd 1000 kr om man har dårlig råd... Så utrolig bra synes ikke jeg det var. Men jeg synes det var gøy å se babyen min - men hun kommer jo ut uansett ;)

Skrevet

Vi betalte 750, men jeg synes ikke det var verdt det, bildene var ikke særlig klare og hun stakkars tulla mi så jo ut som en skikkelig alien med neger lepper i hele ansiktet og løve munn,, kunne spart meg for den der ja,,,,,

Skrevet

Det er absolutt verdt pengene :-) og opplevelsen, fikk utrolig bra bilder på minnepinne og utprint av de beste bildene. hadde det vært trangt med penger så muligens jeg hadde ventet litt, man kan få fine bilder på 3D frem til uke 32 sa JM :-) lykke til uansett hva du/dere bestemmer seg for.

Skrevet

Anbefaler virkelig 3D ultralyd :-)

Vi var hos Peter Molnar på Oslo City Legesenter....han tar først medisinsk vurdering i 2D, går gjennom alt det anatomiske... så går han over på 3D.

Første timen så gjemte hun ansiktet sitt når vi skulle gå fra 2D til 3D så fikk ikke sett noe særlig da, men vi fikk da en ny time gratis og fikk da med 4 supre bilder pluss 4 videosnutter av lillemor :-)

Anbefales virkelig.... vi betalte 1200 hos Peter Molnar, men det var virkelig verdt hver eneste krone :-)

Skrevet

Anbefaler også 3D ultralyd!!

Vi var på meg og magen i Tønsberg (http://www.megogmagen.no/). Synes han kvinnedoktor`n virket veldig dyktig og hyggelig. Tok også mål av babyen og så at hun utviklet seg normalt. Fikk med en dvd med både bilder og filmsnutter, fikk også noen "printet ut". Er iallefall veldig fornøyd med dette stedet :) Betalte 900 kr.

Skrevet

JAAAAAAA anbefaler det. Koster 900 kr på lysaker "Ultralydklinikken", og da fikk vi 15 flotte bilder av lill venn i magen og et par filmsnutter med hjem på cd. Pappa fikk følge med på seansen i en sort skinnsofa med stor Tv skjerm :)

Skrevet

Vi var også hos Peter Molnar i uke 32. Gutten vår ville ikke vise seg frem, fikk til bare noen få bilder første gang..men vi fikk faktisk 3 gratis timer til han fikk til fine nok bilder og videosnutter! Meget god service! Dessuten var de veldig hyggelige og profesjonelle der nede. Vel verd de 1200 kr for oss i alle fall! kjempe flott å ha bildene, de er ramma inn på stua:)

Skrevet

Vi har også vært hos Peter Molnar. Har vært der 4(!) ganger nå, for jenta skjuler ansiktet hver gang. Har enda ikke fått sett så mye (litt fra siden), men syns allikevel det har vært verdt hvert øre (1200 kr). Jenta ligger i seteleie, og han tar hver gang en kontroll på dette også. Jeg syns den medisinske gjennomgangen i forkant og all informasjon i seg selv er verdt pengene. Og han nekter å gi seg, så vi skal tilbake til neste uke, og da ville han kontakte sykehuset om ikke hun har snudd seg. Og får vi ikke se henne da heller, vil han gi oss gratis UL ved neste svangerskap :) Selv føler vi virkelig at vi har fått mye mer enn vi betalte for! Så her får du veldig mye for pengene i tillegg til bilder og film!

Skrevet

Vi var hos kvinnedoktoren i Tønsberg Dr. Mikael Nikolaidis. Han er svensk spesialist på ultralyd på tidlig fostre. Var der i uke 12 (fine bilder av en liten alien :) og mange opplysninger om hvorvidt babyen hadde genfeil osv) og sist i uke 27 hvor vi fikk veldig fine 3d bilder og 4d film av jenta vår. hun gjemte seg først, men han vekket henne og vi fikk mange fine bilder :)

De anbefaler å ta slike bilder/filmer mellom uke 26 og 30 for da er babyen passe stor - venter du for lenge kan det hende bildene ikke blir så fine.

Lykke til.' Vi anbefaler hvertfall Kvinnedoktoren på det sterkeste! Har mange venner som også har gått til han.

Tror vi betalte 1200,- for all info på et A4 ark, med bilder på foto-ark ,og bilder + film med søt musikk til på dvd som vi fikk med hjem.

http://www.kvinnedoktor.no/

Skrevet

Jeg var i uke 28. Betalte 900,- på en klinikk som heter "På vei" i Bodø. De er helt nyoppstartet, så utstyret er visst noe av det nyeste i hele Norge.

Jeg synes absolutt det var verdt det. Vi fikk vanlig 2D også, samtidig som jordmor sjekket litt mål.

Kjempeartig å se jenta bevege seg der inne. Hun gapte, sov, lagde trutemunn og det var egentlig riktig så artig og underholdende.

Selve bildene ble jeg sånn passe fornøyd med. De var klare og tydelige, men som noen lenger opp skrev så hun ut som en alien med svær nese og negerlepper. Måtte nesten begynne å tenke om vi har en neger i slekta. hehe:p

Jeg håper liksom ikke hun ser sånn ut når hun kommer ut, men tror ikke det, for jeg har aldri sett en frisk baby se ut noe i nærheten som dette.

Men jeg synes det var verdt hver en krone. Ser på bildene støtt og stadig og jeg kjenner at jeg er så glad i lille jenta i magen, til tross for noen uheldige bilder :) Nå høres det ut som jeg bare bryr meg om utseende, men det stemmer ikke. Det at hun er frisk er det som betyr noe, men har liksom ikke så mye annet enn utseende å gå ut ifra så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...