Gå til innhold

Dere som tjener så mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere må jo jobbe utrolig mye for å tjene så mye penger, og som kan spare 1000 kr i mnd til hvert barn. Har en leilighet og et hus der...

Hvor mange timer i uka er dere borte på jobb, fra dere reiser og til dere kommer hjem igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tjener ikke mye, og kunne fint spart 1000 kr i mnd til barna (men vi sparer bare 400) Vi suger på økonomien, men sitter igjen med 14.000 i mnd når alt av faste utgifter er betalt (minus mat og andre morsomheter). Så ja, vi kunne spart maaaaase, men gjør vi det? :S

Jeg jobber til 14, sambo til 16..

Skrevet

1000 kroner er jo bare en barnetrygd, da. Og da har en jo lønnen utenom.

Jeg sparer ikke barnetrygden, men vet mange som gjør det. Jeg sparer 200 til hver, for det er det jeg har råd til nå.

Så MÅ jeg bare kommentere akkurat det; jeg har alltid ment at de som kan spare barnetrygden, trenger den ikke. Den skulle vært behovsprøvd etter inntekt for lenge siden. Det er jo idioti at de som ikke merker at den kommer inn har lik rett til den som de som er avhengig av den til mat. Tenk hva staten kunne spart inn her.

Skrevet

8-20.... men jeg kan spare atskillig mer en et par tusen i mnd. da.

Skrevet

Hva mener du med mye da?

Vi har vel ca 800 000 brutto + barnetrygd ok kontanstøtte. Er det mye?

Vi kunne fint sikkert spart 1000 kr til barna i mnd, men nå sparer vi 400 til hver av de. Har 2 barn.

Jeg jobber skift 35,5 t i uka, og har en mann som jobber på båt. 14 dager på og 14 dager av.

Synes selv ikke vi tjener kjempemye, men vet at vi tjener noe mer enn noen av vennene våre, samt mer enn foreldrene våres. Men vi er kjempeflinke til og bruke penger kan man si. De har en tendens til og forsvinne ja.

Skrevet

I all verden....

Det er jo ikke slik at inntekt nødvendigvis har med ant. arbeidstimer å gjøre!!

Men det er nå engang slik at ulike yrker krever ulik utdanning, og heldigvis får vi som har investert i en lang utdanning uttelling for dette i form av høyere lønn!

Skrevet

Jeg ligger på 500 000 i året, mannen ligger på 600 000. Vi eier, og får spart. Jobber selv fra 08:00 - 16:00, menm synes i grunn ikke at det er en veldig barnevennlig jobb, og tror med sikkerhet at jeg kommer til å skifte retning, og ta en ny utdanning etter mammaperm. Venter vårt første barn i februar, og får spart nok. Hittil har vi " overbetalt " ned på lånet, slik at vi snart kan sitt med 2,5000000 kontant for videre huskjøp:)

Men alle monner drar, uansett om det er stort eller smått. Da jeg studerte tidligere og hadde deltidsjobb, hadde jeg kanskje 150000 i året, men fikk satt av litt den gangen også, så det blir en vanesak ut ifra den situasjonen man er i der og da.

Skrevet

Lurer også på hva som betegnes som mye.

Vi har 800 000 i året til sammen pluss barnetrygd.

Vi jobber med det samme og har arbeidstid fra 08.00-15.00..

Helgene fri. Men en sjelden gang er det noe som påvirker helgene våre.

Vi legger av 6000 kr i måneden til sparing.

Skrevet

Vi tjener ca 1.4 mill tilsammen i året, men mye av grunnen er jo at mannen jobber offshore. Så de to ukene han er ute jobber jeg redusert (09-14) og når han er hjemme i fire uker (og har helt fri) jobber jeg fullt dvs 08-16. Synes ikke at vi jobber så mye jeg da selv om vi har god råd ;-) Selvfølgelig er det litt slitsomt i de to ukene han er borte, men siden jeg har valgt å jobbe redusert disse ukene så går det fint allikevel. Og i fire uker har jeg jo da en hjemmeværende pappa!

Skrevet

Hva mener du med mye, da?

Jeg tjener i overkant av 500 000, ansatt i det offentlige, og jobber 0800-1500. Mannen min tjner omtrent 800 000 som prosjektleder i en privat bedrift. Jobber i utgangspunktet vanlige dager (8 timer), men det blir noe overtid/avspasering.

Barna leveres litt før åtte i barnehagen, og hentes 1500 (mannen min jobber fleksitid og starter halv syv). Da har vi fortsatt hele ettermiddagen sammen.

Jeg vurderer å gå ned i stillingsprosent, men har foreløpig tatt ut en del ulønnet permisjon i tillegg til feriene. Mannen min jobber seg opp en hel del avspasering. Slik har barna minst 6 uker sommerferie (vi tar noe hver for oss og noe sammen), over 3 uker juleferie (bruker å reise bort i romjula og bli borte 3 uker), påskeferie som normalt samt noen langhelger. Når de starter på skolen kommer de til å følge skoleferiene.

Vi har begge lange universitetsutdannelser med mastergrader og "påbygning".

Skrevet

Helt uenig i at barnetryden skal være behovsprøvd. Vi kan vel karakteriseres som noen som tjener ganske godt, og har en god økonomi nå, men vi har jobbet svinhardt i mange år for å komme hit! Tatt utdannelse, jobbet og så fått barn.

Blir litt oppgitt over at vi da kanskje ikke skulle fått barnetrygd, til fordel for dem som ikke gidder å utdanne seg, får barn tidlig og forventer penger av statskassa, som vi andre betaler masse skatt til!

Skrevet

Hva er mye da?

Vi tjener vel ca 800.000,- til sammen og jeg synes ikke det er mye. Vi jobber begge vanlig 37,5 times uker på jobb.

Skjønner jo hva du mener likevel, har en kamerat som alene tjener mer enn vi tjener til sammen og han er "aldri" hjemme. Er på jobb til ihvertfall sju hver dag, og reiser mye. De har selvfølgelig bedre råd enn oss, men jeg synes ikke det er verdt det, han ser jo aldri ungene sine..

Skrevet

Mannen min jobber 08-16

Selv mottar jeg rehabiliteringspenger for øyeblikket.

Vi bor i enenbolig og har ingen andre boliger:)

Mannen min har 3 minutter kjøring til jobb så vi er nok heldig stilt der.

Vi har vel ca 1 000 000,- til sammen i årsinntekt.

Skrevet

Tjener 650 000 på en helt vanlig arbeidsdag, om jeg arbedier noe overtid iblant, går det alltid med til avspasering en annen dag.

Skrevet

vi har vel ca 1,6 i inntekt, men av de tjener jeg bare 300 000.. mannen min jobber MYE, gjerne fra 07-20(22), men setter av 1-2 dager, pr uke da han slutter 14, for litt kvalitetstid.. skulle gjerne tjent halvparten mot at han jobbet mindre, men det går desverre ikke akkurat nå..

men igjen, heller en fornøyd mann som jobber mye og er super pappa og mann når han kommer hjem, enn en misfornøyd mann som jobber 08-16 .. har prøvd begge deler, med sammen mann ;o), og dette funker best for oss.. men må si jeg misunner de som har hele ettermiddagen sammen hver dag.. for er mest mulig "normalt" familieliv, kommer mannen min gjerne hjem og spiser middag med oss, de dagene han jobber sent.. da får vi litt tid sammen, og lillemann merker ikke så godt at pappa er mye borte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...