Gå til innhold

Gikk vannet mitt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå i sengen. Merket hodet presset skikkelig på og tenkte det var greit å gå på do for å tømme blæra.

Jeg rakk såvidt å sette meg før det bare fosset - kjentes ikke ut som at jeg tisset engang. Kanskje litt, men det føltes da ikke som jeg måtte SÅ mye tisse når jeg lå i sengen og bestemte meg for å gå ned for å kanskje tisse litt!

Jeg ble derfor litt forskrekket, og hoppet rett i dusjen for å vaske meg.

Har hatt kynnere, men ikke så veldig mye - og heller ingen smerter annet enn en god del nedpress (hodet har festet seg). Og jeg har heller ikke vondt nå - merker bare magen strammer litt innimellom, som vanlig.

Fargen på det som kom ut var blankt, mulig litt grumsete, men ikke misfarget heller.

Bagen står nå klar foran sengen tilfelle jeg får smerter i løpet av natten, men vil ikke ringe føden for jeg er så veldig usikker på om det var vannet som gikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten 38 + 2 idag.

Skrevet

Det må jo ha vært vannet? Eller? Vanskelig å si når man ikke er der... Jeg ville sett det litt ann siden vannet var fint og blankt. Ofte starter jo riene noen timer etter vannavgang, men om de ikke har starta til i morgen tidlig ville jeg dratt og fått meg en sjekk. Lykke til! Så spennende!

Skrevet

synes det hørtes ut som vannet ditt gikk!

Nå sitter jeg å lurer på det samme til meg selv... Sovnet med endel kynnere i går kveld, og våknet av at jeg var våt i trusa i morrest. Mer våt enn med utflod, og det var bløtt - ikke klissete. Lukter heller ikke urin... Så tror det må ha vært vann?? Så nå sitter jeg med bind på og venter på om det kommer noe mer.. :)

Tror jeg ringer føden etterpå for å høre! Har hørt at det ikke nødvendigvis kommer mer hvis hodet stenger for - og hodet ligger langt nede hos meg..

Spennede :) Krysser fingre for deg også :)

Skrevet

På hjemmesiden til sykehuset der jeg skal føde står disse retningslinjene for når man skal ringe:

"Fødeavdelingen kontaktes ved:

Rier som kommer med 5-10 minutters mellomrom og er økende i styrke. Hver ri varer ca. 40-50 sekunder og smertene sitter ofte i mage og/eller rygg.

Vannavgang: Har du mistanke om at vannet er gått, skal du kontakte oss selv om du ikke har rier.

Blødning: Det er normalt med blodblandet slim ved fødselstart. Ved alle andre blødninger - og hvis du er i tvil - tar du kontakt med Fødeavdelingen."

Så jeg ville ha ringt :) Lykke til!! Hvis det er din nr. 5 så "sklir den vel bare ut"? Eller er det en myte kanskje? ;)

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg fikk fra at dette var din nr. 5... må ha blandet to innlegg jeg :)

Skrevet

Fikk også klar beskjed i forrige svangerskap om å ringe føden med en gang vannet gikk (Rikshospitalet). Fikk beskjed om å ta på bind for å observerer fargen på vannet. Var inne til en liten sjekk to timer etter at vannet gikk og jeg hadde rier med ca ti minutters mellomrom. Fikk beskjed om at fødselen ville være godt etablert i løpet av et halvt døgn. Vi måtte komme tilbake til sykehuset tolv timer etter vannavgang for å sjekke mulige infeksjoner.

jeg ville derfor ringt!

Skrevet

synes ikke helt det hørtes ut som vannet. for vannet har du ikke kontroll på, for å si det sånn. du tisser ikke bare masse også er du ferdig, også bestemmer du deg for å tisse litt til etterpå.. det RENNER. mitt gikk på do det også sist, skulle tisse klokken seks om morgenen, men når jeg lissom var ferdig å tisse (og man tisser jo mye på morgenen) så bare kom det mer og mer uten at jeg hadde kontroll...satt på do leeenge, og enda måtte jeg ligge med ti håndkler under meg i senge etterpå, for da rant enda mer der. og det lukter helt spesielt.

Skrevet

Med min første, var det slik at jeg våknet fordi magen var stein hard,, og tengte jeg skulle ta en tur på do,, etter et par skritt plasket det litt på gulvet og etter enda et skritt kom det litt til,, det er ikke alltid slik at alt vannet kommer på en gang for hodet ligger der og tetter hullet på en måte, etter disse splæsjene kom det ikk emer vann, men jeg hadde en gutt i armene etter 4 timer,,, beklager klæjse feil her , men er "litt" hoven i fingrene og treffer o g ikke treffer det jeg skal=),,, ring føden du=)

Skrevet

Bedre med en gang for mye enn en gang for lite,,,,,,

Skrevet

tviler på at det var vannet likevel jeg nå ...

I natt har jeg for første gang på lenge sovet gjennom hele natten. Bygget opp et rede av dyne og pute under hodet og våknet ikke før vekkerklokken til typen ringte kvart på 7.

Og ingen smerter annet enn at magen strammer innimellom.

Og nå idag merker jeg kun et vondt bekken. Ingen ting som skjer i magen. Har sovet noen timer på formiddagen også.

Er det ikke normalt med smerter etter vannavgang da?

Er nesten redd for å ringe føden. Vil på en måte ikke at det skal være i gang riktig enda - samtidig at jeg tviler på at det er igang... og derfor ikke vil bli skuffet over å bli sendt hjem.

Er jeg tåpelig???

Skrevet

Du bør absolutt ta kontakt med føden slik at du kan komme inn for å få sjekket om det var vannet eller ikke. Det er fullt mulig at vannet kan gå uten at du får noen smerter det nærmeste døgnet.

Skrevet

Ikke noe å nøle med!!! dette er for fagfolk og de har kunnskap om dette feltet og eventuelt om det er vannet som er gått eller ikke. Det kan faktisk være svært uheldig i å ikke ta kontakt om det er vannet, man vet jo aldri og en sjekk er bedre enn ingen ;-D så hiv deg rundt med tlf om du ikke har gjort d til nå. lykke til

Skrevet

Jordmoren på føden sa at dette mest sannsynlig ikke var vannavgang.

Sammenhengen med at jeg måtte tisse, det ikke har kommet mer vann etterpå, det ikke var så mye, magen ikke har forandret seg, formen ikke har forandret seg og at jeg ikke har smerter - dette gjør at hun mente det ikke var vannavgang... også siden jeg var så i tvil om det var det.

Så jeg har slått meg til ro med det siden ting er akkurat som før. Men skjer det samme igjen reiser jeg selvfølgelig på sykehuset og ber dem sjekke meg med en gang, for da kan det være resten av vannet som går. :)

Skrevet

Jeg hadde nok heller ikke noen vannavgang, for det kom aldri noe mer.... Synes det er merkelig... har aldri våknet med klissvåt truse før, så skjønner ikke hva det kan komme av! Men, men... vi får bare smøre oss med tålmodighet en stund til da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...