Karolinemora Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Dette blir et lite sånt syteinnlegg, så nå er dere advart. Trengte bare noen å syte til og da ble dette her plassen for å få det ut Alt har blitt så tungt for tiden. det begynte vel for et par uker siden (er 35 +0 idag) Jeg har vondt i ryggen, sover ikke om nettene fordi at det gjør så utrolig vondt å snu seg, i tillegg til at ingen liggestillinger er gode lengre. Det gjør vondt i bekkenet, skikkelig vondt under det høyre ribbeinet, magen har sunket og det er liksom sånt rart press i bekkenet. Hodet hadde nesten festet seg nå, så det er nok derfor, men det er ikke godt likevel. Babyen sparker absolutt hele tiden og magen har ikke en ledig millimeter på innsiden. Den har liksom blitt så rar. På toppen av alt har jeg blitt angrepet flere ganger av svimmelhetsanfall å kvalmeanfall, noe som sikkert kommer av mitt lave blodtrykk: 95/60 I tillegg svetter jeg hele tiden (det er varmt overalt), har vondt i halsen og øynene, og d føles som at jeg har fått feber (noe jeg ikke har). Jeg blir fort sliten og trøtt, og må bare sitte når jeg kommer hjem om dagene. Med andre ord, blir ingenting gjort. Grunnen til at jeg syter her er at samboeren min er sjømann (jobber i USA nå, så rekker han ikke på telefon), og blir borte i 3 uker til (kommer hjem ca 2 uker før termin). Så jeg har ingen å få til å massere meg, lage mat, rydde opp, høre på hvor fælt jeg har det osv... Så dere skjønner damer, dere er redningen min. Er det andre som har noen av plagene ovenfor, fortell gjerne. Det hjelper å få det ut av tankene litt. Jeg klarer bare ikke å rosamale denne siste tiden: DET ER ABSOLUTT DEN TYNGSTE!!! Vi får bare trøste oss med at om ikke lenge er babyen ute Lykke til videre i svangerskapet
♥2 små gull♥ Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Kan gjerne være med å syte litt jeg, for akkurat nå kjennes dette endeløst! Termin i midten av oktober. Bekkenløsning som hemmer meg ganske bra i hverdagen, får "anfall" på kveldene der jeg blir helt rar; kaldsvetter, hjertebank, kvalm, svimmel osv. Legen mente det var kroppens måte å si ifra at jeg måtte ta det mer med ro. ALT er et ork, magen blir hard og blytung bare jeg ser på en trapp eller en oppoverbakke. Umulig å sove godt på natta pga. rygg/bekken, og når jeg ENDELIG sovner våkner jeg fordi jeg må tisse. Osv. osv. osv. Listen er lang. Og på toppen av alt har vi en trassig 3 åring som skal krangle på ALT, og det gjør ikke ting særlig enklere. Teller dagene til dette er over nå! Føles ektra tungt fordi første svangerskapet gikk knirkefritt, jobbet 100% til permisjonen startet og var i toppslag. Trodde det skulle være sånn nå og, men da tok jeg feil. Men vi får en flott premie for dette slitet om ikke så lenge da, får prøve å trøste oss med det
september.gull. Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Vær obs på smerten under ribbenet på HØYRE side... har du forhørt deg om det??
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Hvorfor skal man va obs på smerter under ribbenet på høyre side?
♥2 små gull♥ Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Ett av symptomene man kan få ved svangerskapsforgiftning.
cakes Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 du beskriver i grunn svangerskapets siste uker... rett og slett:) venter nr 3 nå, og jeg syns denne gangen, og de to andre gangene også, at de siste ukene er de tyngste! man føler seg uformelig, tung, lei, trøtt.. osv. så du er ikke alene om å synes det er tungt på slutten:) men hvis det er noe trøst så får ikke jeg noe luksus oppvartning av mannen min jeg heller, selv om han er hjemme. er ikke noe massasje eller noe opprydning eller noe sånt her i gården.. han har derimot tatt seg ferie nå ( har 2 uker til termin), og den bruker han til å bygge nytt bad.. så nå har vi ikke do og dusj inntil viderer.. får låne hos naboen da:) skikkelig bra timing?? jaja.. men han er veldig flink til å avlast meg med barna.(har en datter på 6 og en sønn på snart 3) det har han egentlig gjort i hele sommer, jeg har kraftig bekkenløsning som har gjort meg helt avhengig av krykker, så jeg er ikke akkurat så spretten for tiden.. mannen min har derfor tatt seg av barnehagekjøring og henting og sånn da, lykke til til deg også! brått så er babyen her, og da er disse siste ukene bare et fjernt minne!:)
Karolinemora Skrevet 19. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2009 ja, også er det så godt å ha en plass å syte til bra å ha en slik side, der man kan hente litt symati... hjelper liksom litt på dagen , selv om at plagene ikke forsvinner. Men vi gjør jo livets viktigste jobb når vi bærer fram et barn, så vi har lov å syte å klage litt iblant ja, september.gull. Jeg ringte faktisk til føden tidligere i kveld med svangerskapsforgiftning/gallestein. det gjorde så vondt at jeg trodde jeg kom til å forkomme. hun jeg snakka med, sa at jeg burde prøve å legge meg å slappe av. kunne godt legge på en varmeflaske for å dempe smertene evt ta paracet. om det ble verre og ikke ga seg, kunne jeg ta kontakt med fastlegen min eller jordmora jeg går hos. hun jeg snakka med mente at d kun var ungen som begynte å bli stor og "gnagde" under ribbeine og evt luftsmerter.
Karolinemora Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2009 *rettelse: med tanke på at det kunne være svangerskapsforgiftning/gallestein cakes: godt å høre at du kjenner deg igjen. uformelig er virkelig ordet... synes litt synd på deg, siden mannen din har tatt "ferie", selv om at han er flink å hjelpe til med deres barn. Han SKAL liksom varte littopp siste ukene... hehe. jeg synesihvertfall at det burde vært sånn, selv om at jeg absolutt ikke er sikker på at det hadde blitt sånn fra min samboers side heller høres ut som dårli timing me badet. måtte hatt bøtte til natta å tisse på jeg da. må jo opp på do hele tiden. virker som at det er bekkenløsning jeg også har fått siste ukene, noe hun jeg snakket med også mente. så nå vet jeg hvor fælt det faktisk er å ha bekkenløsning. Jeg føler virkelig med deg... Når babyen er her, husker jeg nok ikke noen av disse plagene, eller de 4,5 første mnd med spying hver dag. Rart å høre meg selv si det, men regner faktisk med at babyen er hvert hver en plage
cakes Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 har i grunn en veldig snill mann... men han er jo fortsatt mann da, litt dårlig til å planlegge og sånn.. hehe:) håper han rekker å bli ferdig med badet før nurket kommer.. ja, bekkenløsning er ikke noe å ønske seg akkurat.. har hatt det kronisk siden jeg fikk mitt første barn, men det har aldri vært så ille som nå. har funnet en god osteopat/fysioterapaut da, som kan hjelpe meg etter fødsel. så det blir jo bedre:) du har helt rett i at babyen er verdt hver en plage... når den først kommer:) men det betyr ikke at man ikke har lov til å klage litt, for det er jammen ingen dans på roser å være gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå