KnockedUp har født ei lita pie Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Hvordan ordner man med navn når babyen blir født?
chiquetita Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Så vidt jeg husker, 8 år siden sist, så får du et skriv fra folkeregisteret om navn og fødselsnummer etter at de har mottatt opplysninger om din fødsel fra sykehuset så det tror jeg ikke du trenger å tenke på. rett meg noen hvis jeg tar helt feil
KnockedUp har født ei lita pie Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Ok det var godt høre! Føler det er så mye å tenke på og føler meg litt stresset for at alt skal være i orden... Er det noe som er spesielt viktig huske på ang papirer som skal fylles ut?
chiquetita Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jeg vil tipse deg om å søke barnehageplass så snart du har mottattt personnummer hvis du bor i by med dårlig dekning, eller med lite bhg plasser i nærmiljøet. Hvis du vil benytte deg av tilbudet da.. De barna som er født ettter august stiller uansett helt bak i barnehagekøen så det er mitt råd. NAV papirene er jo også selvfølgelig viktige:)
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Hvis du ikke er gift med pappan og dere skal ha delt foreldrerett, er d lurt å ordne med dette på sykehuset. Vi fikk beskjed sist om at det ikke var nødvendig siden vi var samboere, men da fødselsnr kom fra folkeregisteret viste det seg at de ikke hadde ført opp noe far, og at jeg hadde eneomsorg. Vi måtte da ekstra tur på folkeregisterets kontor for å signere papirer (de skal signeres med vitne nemlig). Jeg skal i alle fall be om det på sykehuset denne gangen, så vi slipper det styret i etterkant. Vi er nemlig fortsatt samboere, men ikke gift...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå