Gå til innhold

Er det bare hvite som er rasister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at det er gjengs oppfatning her inne.

Så et program på tv for mange år siden hvor en svart uteligger (som virket veldig oppegående) altså afro-amerikaner, påsto at de største rasistene i USA var nettopp de svarte selv. De gjemte seg bak ordet rasist og skrek høyt når noe ble oppfattet som urettferdig.

Slik er det også i Norge ofte. Det kan jo ikke være annet enn rasime når utenlandske menn kaller norske jenter for hore, fordi de ikke går tildekket osv. Kan jo ikke bare være et "kultursjokk". Det er jo de som skal integreres og velger å komme hit og ikke omvendt. Det var kanskje et dårlig eksempel, men rasister finner vi i "begge leirer". Det går ikke bare en vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig finnes det rasister blant alle folkeslag.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Selvfølgelig finnes det rasisme blandt både svarte, hvite, gule og blå. Men jeg syns ordet rasisme brukes litt i hytt og pine, da... Vil ikke kalle det rasisme om noen kaller en hvit jente for hore pga påkledning - fordi det ikke blir sagt at samtlige hvite jenter er horer. På samme måte som jeg ikke kaller det rasisme om noen sier noe negativt mot et enkeltindivid som tilfeldigvis er for eksempel muslim eller afrikaner. Det blir først rasisme når man tillegger en gruppe mennesker negative egenskaper fordi de deler religion, etnisitet, legning e.l.

Skrevet

selvsakt er det rasister over alt, men det gjør det ikke noe mer rett alikevel. om noen hadde kommet inn hit og sakt en god del av det som blir sakt om invandrere om norske så hadde de fått høre de også

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

nei. jeg bodde i soerstatene i USA en lang stund og i byen jeg bodde er det mest svarte. hver bidige gang jeg gikk paa KFC eller en annen fastfood sted, saa ble jeg aldri servert.. riktig stygge var de faktisk.. skikkelig attitude og "ghetto" med kroppspraaket deretter.

Her i Spania hvor jeg bor naa, har jeg ogsaa moedt paa en type rasisme..men ikke fordi jeg er hvit, men fordi jeg er utlending.

Rasistiske holdninger gaar i alle retninger og gaar i arv (med modifikasjoner) dessverre.

Skrevet

Jeg er oppvokst i USA og nei, det er ikke bare hvite som er rasister.

Har opplevd mange "rasistiske" Afro-amerikanere og Latino-amerikanere. I USA finnes det BET (Black Entertainment Channel), Black History month (feb), Miss Black America, Blader som "Ebony" o.l...noe som de er veldig stolte over, det skjønner jeg også. Om hvite hadde en slik TV kanal, Miss White America, Et blad kalt "Ivory" eller "White History Month" så hadde vi blitt slemplet med engang. Just a thought.

Skrevet

En liten smule rasistisk er det jo så absolutt. Blir litt provosert her. Greit at dette bare er meningen til en person, men det er sikkert mange som deler den med ham.

Skrevet

Alle svarene som kommer på alle innlegg som omhandler Frp, innvandringsspørsmål, rasisme osv....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...