anette staiiiiii Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Saken er sånn att jeg har en jente på snart 5 år. Og i det siste,dvs i noen mnd nå.,så har hun blitt en skikkelig trollunge.Klyper,slår,sparker og ikke minst skriker som en stukken gris. Hun har blitt en sånn en unge som alle snakker om,som jeg sa att en sånn unge skal ikke min unge bli,men den gang ei.Sånn er hun blitt,meen ikke mot andre barn,bare mot meg og pappaen. Hvordan i alle dager griper man dette ann?? Nytter jo ikke snakke til hun,og fortelle att sånt gjør man ikke,og att hun får ikke lov å oppføre seg sånn osv. Hun bare fortsetter,når hun ligger i sofaen å sparker,sier jeg i fra att sånt må hun ikke gjøre,hun fortsetter,jeg tar bort foten hennes og ber hun slutte,men d ender med att jeg må flytte meg av sofaen,og da følger hun etter,hengende i benet mitt. Jeg vil ha en slutt på den oppførselen,og tar gjerne i mot tips.For jeg vil ikke ha d sånn,føler jeg går å kjefter hele dagen lang,men er og flink å rose når hun oppfører seg pent,og ting går greit. Har i det siste begynt med att jeg tar fra henne en leke jeg vet betyr mye for hun,tar leken i fra henne ved dårlig oppførsel,og viser hun tegn til bra oppførsel over lengre tid får hun den tilbake.Men føler detter er galt og..Uff ble veeeldig langt dette her.. Takk for att du orker å lese.
Snuppa! Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Jenta mi på 4 år har plutselig blitt sånn du beskriver jenta di. Vi har ikke lyst til det, men vi har komt til det punktet der vi slår hardt mot hardt. Klarer hun ikke å oppføre seg får hun 3 advarsler, bedrer det seg ikke må hun på rommet sitt. Det liker hun IKKE og blir helt fra seg, der må hun sitte en stund så forklarer vi rolig at hun må oppføre seg hvis hun skal være sammen med andre osv. Og nå etter bare en uke ser vi resultater, hun oppfører seg bedre, vi finner på morsomme ting og har det så gøy sammen. Prøver å virkelig vise henne hvor gøy vi kan ha det hvis man oppfører seg.
anette staiiiiii Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Har prøvd det med rommet,men føler og d blir feil liksom,att det skal bli en straff å gå på rommet sitt,nei uff ikke lett dette her. Jeg viser og att når hun oppfører seg,så har vi d mye hyggeligere alle sammen,forteller hun att ,mamma og pappa syns d er så gøy når hun er glad og snill,da slipper vi å bli sinte og kjefte,og hun er jo enig i det,men så glemmer hun seg da,og setter i noen hyl uten like,rett opp i fjeset på oss..Blir helt utmattet jeg. Men fins vel kanskje ingen løsning på det,er vel en eller annen fase d må igjennom dette og:P som alt annet... Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå