Mam again! Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Har vært en del på FINN i det siste, i jakt på barneutstyr og der ser jeg flere annonser der folk selger brukte merkeklær til barn. Det er Channel, Calvin Clein og andre skikkelig dyre og eksklusive merker. Det er gjerne understreket i teksten at det her dreier seg om ordentlige MERKEKLÆR. (Og de er priset deretter). Personlig får jeg litt vond smak i munnen av dette. Ikke at jeg er imot merkeklær eller no, men er det ikke litt tidlig å bruke barna som "vandrende reklameskilt" allerede på babystadiet?!?! Det er ofte ikke noe spesielt ved disse klærne i det hele tatt, bortsett fra en merkelapp med et kjent navn og dermed er det jo nærliggende å tro at det kun er foreldrenes ønske om status som kommer til uttrykk. Det blir nesten litt pinlig for meg... Jeg for min del kunne aldri tenke meg å bruke så store summer på et antrekk kun p.g.a et merke. Faktisk så tror jeg nesten jeg ville kvie meg litt for å bruke sånne klær på babyen min selv om jeg hadde fått dem gratis. (..i alle fall antrekk med prangende skrift som annonserer merket). Er det bare meg eller? Hva mener dere andre om dette?
X10ne Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg er enig med deg. Føler at enkelte foreldre prøver å bruke barna til å underbygge sin egen "høystatuslivsstil". Litt som å skaffe seg en av disse små motehundene. Barn er levende mennesker, ikke accessoirer. På den annen side, folk må jo bare få bruke penger på det de vil selv.
Pompel - Fikk jenta si 10.03 Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Hvis folk har lyst og råd til å bruke penger på det, må de jo bare det. Jeg for min egen del har ikke lyst på og mange andre bedre ting å bruke pengene mine på...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Hei. Barna lærer utrolig fort, så begynner man tidlig med merkeklær så har man lagt listen selv. De krever bare mere og mere.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Vi er priviligerte med to gode lønner, og kan derfor kjøpe litt mer "eksklusive" barneklær som jeg synes er spesielle og som ingen andre har. Og disse har vist seg å holde vask etter vask så flere barn har hatt glede av de. Har ingen dårlig samvittighet av den grunn, tror vi bruker en mindre andel av lønna på barneklær sammenlignet med mange av de som sverger til H&M, Zara eller lignende.
Rosemora Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg syns ikke så mye om det, syns ikke babyer skal brukes som reklameskilt... Babyer er babyer, og trenger klær som er gode varme nok og komfortable. La barn være barn.
Trultemor73 Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Jeg og mannen min har ikke god økonomi. Han får utbetalt 14000 i måneden. Alikevel har barn nr. 2 fått en del merkeklær. Jeg kjøper de på netthandel eller i Danmark når det er halv pris eller 70 %. Da koster det ca. 100,- for en heldress fra Ida T. Disse klærne er med dyremotiv og jeg synes de er så søte. Kjøper også en del fra Hugin & Mugin da de har så fine barnemotiver og farger til små barn. Så kjøper jeg også masse klær fra Virre vapp når de selger til halv pris. Masse flott. Mine barn er 8 og 4 år gamle og er ikke bevist på at de har noen moteklær. Jeg er opptatt at barna mine ikke skal være en kopi av voksne og de får ikke klær med dødningshoder. De får klær som passer til barn og da synes jeg Danske klær er helt supre. De holder også vask etter vask og så selger jeg de på finn etter bruk eller gir de bort til andre som trenger de. Er opptatt av at klærne ikke bare skal stues bort etter bruk. Jeg kjøper også mye av klærne selv på finn. Veldig fornøyd med det. Vasker klærne på finvask og skal aldri kjøpe meg tørketrommel. Slik holder klærne vask etter vask. Men alle får ta sine valg. Jeg kjøper aldri klær pga. merke, men etter farger og print. Lindex og kaphal har også mye fint. Jeg har så og si aldri kjøpt et plagg til full pris, men på salg. Er jo stort sett salg hele året.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 De som ønsker det må jo bare få lov til å kjøpe merkeklær til barna sine. Men det er en viktig ting å tenke på.... Barn med fine merkeklær/fine klær får nesten alltid kommentarer og tilbakemld på dette fra andre voksne. De som arver klær/har slitte klær for sjelden slike tilbakemld. Dette er jeg redd gjør noe med barna over tid. De voksne er faktisk med på å lage mobbeoffer/mobbere, på en ubevisst måte. Bare veldig veldig viktig å være bevisst på hva man snakker med barn om. Det er så mye mer å snakke om enn "åååh så fin kjole du har i dag" osv.... SAMTAL MED BARNA, MEN OM ANDRE TING.
Jim jam & Sunny Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Enhver bruker pengene sine slik som de ønsker, synes faktisk det er mer oppsiktsvekkende at folk kjøper brukte bilstoler på finn.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Jeg har noe til min, synes det er litt kult og morro å handle litt sånn hvis jeg har litt ekstra penger engang. Men så er jeg ikke 29 år heller, er en ung og forholdsvis sporty mamma, og elsker å kle småen kult. Det vi ikke tenker på er jo det at barna har egne merkeklær de og, som er nokså dyre. Ikke alle som bare har cubus og h&m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå