mam-mam-mam Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Kan noen hjelpe meg med tekstene på disse sangene? Kjempefine sanger som jeg har lyst til å synge for jenta mi, men jeg er litt rusten på tekstene gitt... - Morgendagens søsken - Kyllingen - Basarvisa - Tuppen og Lillemor - En himmel full av stjerner
mamman til to gutter Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Det er ofte veldig lett å finne tekst på barnesanger hvis man googler tittelen eller litt av teksten man husker. Jeg googlet morgendagens søsken nå og fikk opp et veldig fint worddokument med gitargrep og alt, men ingen link jeg kan legge inn. Prøv å gjøre det samme, så finner du det helt sikkert selv.
Hobbyfotografen og Em Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Tuppen og Lillemor bor gård i gård; begge har øyne blå, lysegult hår, sløyfer i flettene, sløyfer på sko, forkle med lomme på har de begge to. Hjem i fra skolen pent hånd i hånd daglig de knytter "evig vennskaps bånd". Men plutselig en dag kom de opp å slåss, "Nå får du aldri mere komme hjem til oss!" Du få'kke leke mer i våres gård! Jeg er'kke venner med deg mer. Jeg skal skli på kjeller-lemmen, mens du står utenfor og ser. Du får'ke klyve mer i våres trær for jeg er'ke glad i deg! Du får'ke leke mer i våres gård, når du er så slem mot meg." Veien til skolen var fryktelig lang da de gikk hver sin vei for første gang. Time på time gikk - ikke et ord! Begge var på gråten. Sorgen var så stor. Men i det siste store frikvarter kan ikke Lillemor greie det mer. "Tuppen! Jeg angrer så på det du vet. La oss være venner i all evighet. Kom å bli med bort i våres gård! Vær'ke sinna på meg mer! Vi skal skli på kjellerlemmen, mens de andre står og ser. Du kan gjerne klyve i våres trær. Det skal bare du og jeg. Kom og bli med bort i våres gård, for jeg er så glad i deg!"
mam-mam-mam Skrevet 19. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2009 Tusen takk!!! :-) Jeg synes for øvrig ikke at det er så lett å finne tekster til norske barnesanger på nettet. Tror egentlig ikke det er lov å legge det ut - ihvertfall ikke på offisielle sider. Har googlet både basarvisa og kyllingen, men fant ikke tekstene.
Hobbyfotografen og Em Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 http://barne.koordinatoren.com/ Kanksje du finner noen her..
mam-mam-mam Skrevet 19. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2009 Det var en fin side! Takk igjen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå