Mockanin Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Kunne tenke meg denne bilen, men er usikker på hvordan den er på vinteren. Om den er veldig lav eller passe høy under. Er et problem med ubrøytede gater her jeg bor så jeg ønsker meg en bil som er høyere under enn den jeg har nå som er veldig lav. Hvordan er bilen i det hele og store? God plass til beina når man sitter i baksetet?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Bare henger meg på her jeg, har sikla litt på denne selv og når vi etterhvert skal ha nr tre er jeg veldig interessert i en bil som er litt større enn den vi har (om den i det hele tatt er større da) Så kjør på dere som vet:
Solskinnsdag Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Vi har wv sharan, 7-seter. Har en veninne som har en nesten helt ny touran, de har et barn som sitter i bakovervendt sete, og hun sier at to store barneseter i den vil bli for trangt. Er plass til en stor simo vogn i bagasjerommet, men da er det rimelig fullt sa hun. I vår sharan er det mye større plass, vi venter nå nr. 3, og har tatt ut to seter i bilen, sånn at vi har 2 midt i bilen med åpent rom imellom, og 1 bakerst, med stor plass ved siden av. Ungene har goood plass, og pasasjersetet fremst har goood benplass selv om jeg har jenta vår i bakovervendt sete bak pasasjersetet. :-)
nitro circus Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Mannen min kjøpte en sånn til meg ...... : ) Beste bilen jeg har hatt!! Good plass til beina om man sitter i setene bak(individuelt regulering som i fremsetene), men i de 2 bakeste setene(sete nr 6 og 7) er det mer sparsomt. Bagasjeplassen er vel som i Passaten jeg hadde før, men kanskje litt høyere lastehøyde... Go for it....................
WildPrincess Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 vi har touran (5 seter)... er suuuuper fornøyd. Men når det kommer til barnesetet så møtte vi på et uvenent problem. I om med at man har så god høyde i bilen så sitter man i baksete høyt og bena går da rett ned i stede for litt fremover slik de gjør i en stasjonsvogn. Vi ble dermed lurt litt til å tro at det var gooood plass til barnesetet i denne men det var det ikke. Nå har vi et besafe isofix sete og med isofix stengene som må stå helt ute så tar det mye plass og blir veldig trangt fremme i forsetet. Vi kunne ikke hatt dette sete bak sjaføren da det ville tatt alt for mye plass... men nå finnes det jo mange seter som er mindre enn dette også. Så mitt råd er å pørve setet dere kommer itl å bruke i bile og har dere ikke kjøppt det så kjør innom en forhandler av barneseter og be om å få prøve et. Men som sagt så er vi veldig fornød på alle andre punkter
NormaJean Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Vi har Touran og vi elsker den:) Så utrolig bra bil, kan ikke skryte nok Vi har GOD plass foran, selv svigerfar som er nesten 2 meter sitter behagelig hele veien mellom oslo og bergen. Dette kommer jo selvfølgelig ann på hvilket barnesete man har, vi tok Touranen til barnas hus og baby shop og prøvde alle stolene for å finne ut hvilket som passet best. Vi har nå ActaGraco DuoLogic, den er helt perfekt, kan brukes med og uten isofix, bakover og forovervendt samt brukes fra nyfødt til 18kg. På mandag hadde vi enda ett barnesete i bilen, ett ActaGraco (et eller annet) med en på 3 år i samt venninnen min i midten, vi kjørte helt fra Bergen til Oslo og alle satt behagelig. Ikke trangt for den i midten! Det skal være plass til hele 3 barneseter baki, (hvis man har de riktige setene da;) Vi har 5 seteren, er veldig fornøyde med all plassen vi får. Alle setene baki kan tas ut separat hvis man skulle trenger mere plass. Setet i midten kan også fjernes ved behov og heller plassere en kjøleboks hvis man er 4 stk og skal på langtur. GPS'en funker kjempebra, masse små rom til oppbevaring av div. Kjørekomforten er helt utrolig deilig, jeg sier bare en ting, løp og kjøp, hehe! Eneste er, det er så og si umulig å bruke barneseter bakovervendt som er avhengig av disse strammestroppene. Det er ikke noen ringer i bunnen av bilen til å feste disse i. Så da må dere evt bytte barnesete eller være veldig macgyver. Jeg vil anbefale da å bare finne et barnesete som ikke er avhenging av slike stropper;)
chill+enda en til Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Vi har også Touran, 7-seter. Jeg kunne ikke hatt bedre bil, elsker den! Vi har to små (2,5 år og 5 mnd), hvor begge sitter bakovervendt. Løser det ved å ha en bakovervendt i midten, og en bak passasjersetet. Da er det enkel tilgang på de to ekstra setene bak. Men, pass på; bakovervendte seter med belte som skal festes i setet foran bør festes i skinnene i gulvet, u see? Dersom man trær beltene rundt forsetet vil det slite på plastikken eller noe sånt. Fikk høre dette da vi nettopp hadde bilen inne pga noe som måtte fikses. Vår er 07-modell, av typen facelift. Iflg min mann så er denne høyere enn de "gamle" typene (vi hadde 05 før), så den er såpass at man sikkert kunne kjøpt senkesett til den. Ja, altså -spurte mannen min nå; faceliften er nok bedre når det er mye snø, og kanter. Og facelift er f.o.m. 2007 :-)
chill+enda en til Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 NormaJean; Vi fikk med noen slike metalldingser som festes/skrus i skinnene på gulvet, slik at vi kunne feste stroppene der. (Vi har Besafe izi Combi) Hvis jeg ikke misforsto hva du mente da
NormaJean Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 hmm, det visste ikke jeg. Har dere den nyeste Touran modellen? Vet at det gikk an på de tidligere modellene, men trodde de forsvant med den nye. Uansett, da er det jo bare enda en god grunn til å kjøre Touran;)
chill+enda en til Skrevet 20. august 2009 #10 Skrevet 20. august 2009 Vi har en 2007 Trendline.. Aner ikke om det funka på den forrige bilen, der hadde vi beltene festet rundt setet foran. Hvilken modell er deres da?
NormaJean Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Vi har den som heter 2009 Highline Exlusive X, motoren er 1.9 TDI, 105 hester DSG
Gjest Skrevet 20. august 2009 #12 Skrevet 20. august 2009 Hvis du vil ha bagasjeromsplass er det faktisk mer plass i en Passat enn en touran...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå