Gå til innhold

Amming og kolikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg har en liten gutt på 5 uker som plages mye med kolikksmerter. Har vært til div behandlere med ham uten noe særlig effekt. Det alle uttaler er at han har MYE luft i magen. Det kommer mengder med luft når det først slipper og så er det på igjen etter en kort stund.

Kan det være at han har feil sugeteknikk som gjør at han svelger mye luft. Jeg synes det ser ut som han suger riktig, men er ingen ekspert... Fødte på ahus og tror ikke de har ammepoliklinikk der... noen som vet??? Helsestasjonen har jegt også vært på men der er det lite hjelp å få. Bør vel kanskje få noen til å observere ham mens han spiser for å se om han gjør det riktig... Noen som har tips til meg....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min var liten og plaget med luft var det fem ting som hjalp bra:

1. Lot han ligge mye på mage når han var våken. Da jobbet han mye med kroppen og fikk strekt godt på magen slik at det kom ut en del luft. Begge veier. (Nå ligger han alltid på mage etter måltider hvis jeg ikke får opp en rap når jeg holder han. Han er 7 mnd.)

2. Bøye beina hannes opp mot magen - slik fikk han ut mye luft (var en øvelse vi lærte av manuellterapeut).

3. Ikke drikke kumelk.

4. Drikke lite kaffe/te.

5. Ikke spise for mye av en sort mat. Litt av alt.

Skrevet

amming er bra.

legg han på magen med hodet i albuekroken din og et bein på hver side av armen din - det er med på å avlaste smertene

prøv fenikkelte - 1 kopp til deg ørlite grann på en skje til ungen.

Skrevet

Ring gjerne ammehjelpen!

Det er mange fine ammehjelpere i Akershus.

Ring gjerne hun øverst på telefonlista, hun er superekspert!

Telefonnumre finner du på ammehjelpen.no, se etter få ammehjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...