Mummimamma 09+12 Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Ser at jeg er litt hoven i beina nå, ser merker etter sokkene...Vekta viser etter ferien opp nesten 2 kg på en uke??? Kan jo være ettervirkninger av mye mat også men.... Bør jeg bekymre meg? Har litt dårlig samvittighet for dårlig kosthold med mye godis i ferien...
ToTette! Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Du bør ikke bekymre deg - for det er ikke bra for deg. Så ring legen/jordmor så snart du får anledning nå og spør om å få komme og ta blodtrykket/urinprøve, bare for å utelukke svangerskapsforgiftning slik at du da ikke trenger å lure mer Det er veldig sjeldent så tidlig, men kan ikke få sagt det nok ganger - ved den aller minste bekymring - ring og få kontrollert! Om ikke annet for at du skal få slutte å bekymre deg. Jeg var lenger enn deg da jeg fikk det (uke 31) og hadde flere symptomer, men det var vektøkning som var det synligste. Vi går gratis til lege og har en god svagerskapsomsorg her i landet. Så bruk den for det den er :-) Lykke til!
Julelita Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Når jeg begynte å bli hoven i beina, gikk jeg opp 4 kg på et par dager. Fikk beskjed om at dette var helt ufarlig. Hvis du ser tydelige sokke-merker, er det nok litt vannvekt der. Vekta kommer jo uansett litt i rykk og napp, det gjør den i hvert fall til meg.
CarpeDiem Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Jeg var på apoteket forrige uke og kjøpte meg kompresjonsstrømper (klasse 1). Hadde bare svake merker etter sokkene, men bedre føre var Det beste er at leggkrampene er redusert etter at jeg begynte å bruke dem også. De er steindyre, men det er en god investering.
lille frø, mor til to Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Jeg er i uke 26+6 og har hovnet litt opp i beina allerede. Har tydelige merker et sokker og sko. Trener hver dag og spiser sunt, så det kan ikke skyldes kostholdet.
Stjerna mi<3 Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 jeg begynte å hovne opp i beina og fingrene i uke 25, dette sa legen min at var helt normalt, men at jeg burde sitte med beina hevet mye av dagen og at man skal drikke masse vann=) 2-3 liter om dagen, høres dumt ut, men hjalp på meg=)
Mummimamma 09+12 Skrevet 20. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2009 Er fin igjen i dag, ingen hevelser selv etter en liten fjelltur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå