Gå til innhold

lite fostervann, er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag, og han sa jeg hadde lite fostervann. han sa bare at det ikke var heldig, men fikk ikke vite no mer enn det:/

er det noen andre her som har det, eller vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok legen ul? jeg hadde lite fostervann på slutten av forrige svangerskap. fikk ekstra oppfølging med ul og det gikk bare fint. så lykke til til deg og:)

Skrevet

Tror ikke jeg ville nøyd meg med denne infoen her-ga han deg ikke noen grunn til eller forklaring på at det var slik? hvor langt er du på vei forresten?...Har fått inntrykk av at det ikke er heldig med lite fostervann,men vet ikke om det har noe å si hvor langt man er på vei..hadde lite fostervann i uke 41 forrige svangerskap,og ble satt igang som følge av dette!

Skrevet

var det fastlege som sa dette? uten å ha sett på deg med ultralyd?? Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er - har du vært på ordinær UL?

For gutten i magen min har kun en fungerende nyre- og legen på Ullevåll og Ahus sa at grunnen til at de vet at den ene nyren gjør jobben for begge to- er at det er rikelig med forstervann og full blære på babyen. Hadde det vært lite fostervann ville det betydd at babyen drakk fostervann men ikke tisset noe ut igjen .. Sier ikke at det er det som er tilfelle med deg- men det kan være en grunn av sikkert mange til at det er lite fostervann.... men jeg hadde absolutt ikke sagt meg fornøyd med svaret legen har gitt deg- dette må jo undersøkes nærmere!

men legen har ikke røngtensyn om du ikke ble tittet på med UL - så jeg ville forlangt en UL med en gang for å se om det er lite fostervann eller ikke!

Skrevet

takk for alle svar.

jeg er i uke 27 og 5 dager. han(fastlegen) tok ikke ultralyd, men han så det på magen min, så babyen bevege seg veldig godt, og kunne lett se og kjenne hvor føtter og sånt var.. han sa også at jeg var veldig myk, vet ikke hva det betyr..

på ordinær UL så vi babyen tissa i fostervannet, så han kunne det ihvertfall da.

lette litt rundt på nettet, og fant litt om feilstilling på føtter osv, ble ikke særlig beroliget av det.

skal heldigvis tilbake til legen om en uke, så håper jeg får litt svar da.

Skrevet

Jeg ville ikke ventet en uke...!!ring føden og hør hva de anbefaler deg å gjøre! Synes det høres litt rart ut at legen ikke sendte deg videre til utredning-du er tross alt langt på vei nå...!

Lykke til-det går sikkert bra! :) Men er bedre å ta en sjekk for mye enn en for lite..

Skrevet

høres ut som en lite ok lege synes jeg. han burde jo henvist deg videre til UL umiddelbart, isetde for å uroe deg med en slik beskjed!

Hvordan kan han kjenne at du har lite fostervann da, og være sikker på det?

Selv gynekologer sjekker jo det med UL og ikke utenpå magen,så da synes jeg det er rart at han, en fastlege som ikke er spesialist, klarte å finne ut av det uten UL..

Hadde enten ringt legekontoret og bedt om å bli henvist til sykehuset, eller ringt direkte selv.. si at du er svært bekymret og at det hindrer nattesøvnen din.. da får du sikekrt time til UL med en gang..

Lykke til!

Skrevet

huff, jeg ringte legen i dag, og han påsto han ikke hadde sagt noe om lite fostervann! nå byner jeg å bli lei det surrehue der, ikke første gangen han roter til ting. fikk heldigvis time hos han imorra, så vi kunne finne ut av det.

han sendte også henvisning til sjukehuset pga andre ting i går, så da får jeg ihvertfall snakka med de der om ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...