Gå til innhold

Ang.fødselsforberedende kurs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk dere?

Vi vurderer å gå på et kurs på helsestasjonen. Det skal være over 3 kvelder. Dere som gikk... Synes dere at dere fikk noe ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det på sykehuset og på helsestasjon. vi valgte sykehuset da var det 1 dag eller 5 timer og omvisning og snakk rundt fødsel og etter fødsel.

vi fikk veldig mye ut av det. storkoset oss...

Skrevet

Ja vi skal gå. Får usle 2 timer... Ikke så mye å snakke om akkurat.

Skrevet

jeg gikk i forrige sv.skap, og syns det var veldig greit egentlig :)

Skrevet

Gikk på det i første svskap. Var nok mest greit for mannen min, jeg har jobbet på sykehus og sett noen fødsler så jeg vet jo hva det går ut på. Men det var greit å møte andre par som hadde termin sånn rundt oss og bli litt kjent med dem.

Men jeg syns personlig det er ALT for mye fokus på fødselen og for lite på barseltia og amming på disse kursene selv om det heter fødselsforberedende kurs. Fødselen er det egentlig fint lite man kan gjøre med, den går jo sin gang. Men barseltia var hvertfall jeg veldig uforberedt til med første og fikk nok en liten overraskelse der. Så kursene kunne godt ha handlet litt mer om det, tenker det hadde vært nyttig for pappan det også.

Skrevet

Vi har akkurat vært på den første av 3 slike kvelder på helsestasjonen. Første kvelden var m/jordmor om fødselen, neste er om amming og så en med fysioterapeut til slutt. Mye av det som ble tatt opp hadde jeg lest om på forhånd, men synes allikevel at det var veldig nyttig å få ting forklart av jordmor.

Skrevet

Får ikke svangerskapskurs da de som

bruker å holder det er på ferie.

Sånn er det å bo på en liten plass dær

alt stenger sommerstid=/

Skrevet

Vi bestilte time hos en privat jordmor, og det var virkelig kjempebra!!! Da fikk vi henne helt for oss selv, og vi kunne spørre og grave om alt vi ville. Både for min og mannen min sin den var det helt topp, det er liksom ikke alle spørsmål som føles helt naturlig å ta opp i plenum. Anbefales virkelig!! Vi brukte Oslo Jordmor og Kvinnesenter, oslojordmor.no.

Anbefales!!

Skrevet

Vi skal på svangerskapskurs som varer over 4 ganger a 1.5time hver. Den siste er omvisning på sykehuset, og det syntest jeg er veldig viktig for oss å få med oss.

Skrevet

Det var vel igrunn ikke så mye nytt jeg lærte på kurset som jeg ikke selv hadde lest meg til. Så for meg synes jeg det beste var å møte andre gravide som jeg kunne dele opplevelser og erfaringer med. I tillegg er jo endel av de kursene grunnlaget for en videre barselgruppe etter fødsel og det synes ihvertfall jeg er viktig.

Skrevet

Takk for innspill! Da blir det kurs på oss : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...