Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg fikk avslag på barnetilsyn.... har jeg ikke krav på det når jeg er i permisjon og er aleneforsørger...?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Nei, ikke når du er hjemme, som i permisjon.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 nei, bare om du er i jobb, student eller aktivt arbeidsøkende. du kan jo selvsakt gå ned til ditt lokale navkontor å forklare at du ikke takler og være hjemme med begge barna og derfor trenger stønaden. nav der jeg bor er relativt forståelsesfulle. ellers kan man jo i noen tilfeller få barnehage som avlastning igjennom barnevernet
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Men... jeg er totalt avhengig av å ha henne i barnehagen.. så da mener de at jeg faktisk må ta henne ut av barnehagen i et år... da, eller? frem til jeg bgynner i arbeid igjen? Er ikke det å være alene med en baby arbeid i seg selv?... er jo en 24timers jobb.. er jo en grunn til at man er i permisjon! Og de kan ikke regne med at en alenemor i permisjon kan betale full barnehageplass... herrguuuud... klikker for meg her nå!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Men kontantstøtte har jeg krav på da? Så lenge hun er under 3år??
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Ja når hun er over 1 år =)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Tuller du? Hvorfor fikk du et barn til om du ikke klarer å ta deg av begge. Jeg har vært 100% alene med 2 tette (14 mnd imellom), begge hjemme på fulltid ingen barnevakt eller samvær med bf. Ingen av de sover natta gjennom. De har helt forskjellige sovetider om dagen da en sover 2 ganger og andre 1 gang. Så ingen mulighet til å ta igjen søvn på dagen. Slik har det vært i 7 mnd. Slitsomt men herregud det var da mitt alg å få to barn så da må jeg da ta meg av begge. Nå er største i bhg, minste fikk ikke plass. Etter hvert skal jeg være dagmamma da kan jeg søke om støtte til å dekke litt av bhg plassen, men enn så lenge betaler jeg fullt og får jeg ikke støtte å får jeg ikke sånn er det bare. Og vet du hadde jeg ikke økonomisk klart det ja så hadde hun fått vært hjemme og gått noen dager i park da hadde jeg hatt ks til å dekke det. Du får enten ha henne fullt i bhg og betale selv, søke om mindre prosent 50% eller så så blir det billigere + du kan få litt Kontantstøtte. Eller ta henne helt ut og sende barnet til dagmamma eller barnepark noen dager, du kan da dekke opp betalingen med ks. Du kan ikke forvente at Nav skal betale for barnepass når du går hjemme, joda det er mye jobb å være hjemme med en baby men det er ikke regnet som en faktisk JOBB. Syntes du er litt vel storforlangende. Hvis du ikke klarer det alene bør muligens bf ha større samvær med største da så du får mer tid uten dette barnet. Og du os og muligens foreldre penger så burde du fint kunne dekke bhg plassen. Om du ikke klarer det så bør du se litt utgiftene dine.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 du har krav på kontantstøtte om hun er over 1 år og under 3 år og du tar henne ut av barnehagen. har du henne i barnehagen utgår kontantstøtta. selvsakt blir det super tøft og være hjemme med to. du kan jo eventuelt ta henne ut av barnehagen å se om du finner en dagmamma som kan ha henne 3 dager i uken for 3000 kr i måneden eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå