Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 fikk tlf fra nav idag om at jeg må søke om reabil.penger da jeg har vært sykmeldt så lenge at kravet på sykepenger går ut. Jeg har utbetalt 11000 i mnd. Hvor lite kommer jeg til å få nå? Dette ga meg et skikkelig sug i magen, er ikke jeg som har valgt å være sykmeldt da jeg er sengeliggende i svangerskapet.. Kjenner angsten kom snikende. Jeg kan jo ikke leve på 7000 kr? Noen andre som har opplevd dette. Jeg går ut i permisjon i november. så mye styr det skal være! Når jeg da går ut i permisjon, får jeg igjen vanlige svangerskapspenger eller?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Om du har vært sykemeldt de siste 6 av 10 mnd før fødselen har du krav på foreldrepenger ja. Rehabiliteringspenger gis med 66 prosent av grunnlaget for rehabiliteringspenger. Minste årlige ytelse er 1,97 ganger grunnbeløpet. Hvis du får nedsatt arbeidsevnen før fylte 26 år på grunn av en alvorlig og varig sykdom, skade eller lyte som klart er dokumentert, er minste ytelse tilsvarende 2,44 ganger grunnbeløpet. Rehabiliteringspenger utbetales for 5 dager pr. uke. Det gis barnetillegg til den som forsørger barn.
blond Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Vil tro at du har rett på svangerskapspenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå