Gå til innhold

KVALM.....


Nokivas

Anbefalte innlegg

Nytt for meg, baby nr 2....kvalm og uvel......dette er ikke så kjekt. Håper det snart gir seg....

 

Mitt første innlegg....

Nokivas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...den kvalmen må vi slite med desverre..denne gangen er ikke min så ille..spiser lite og ofte og da holder jeg den litt i sjakk,jeg blir kvalm når jeg begynner å bli sulten..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvalmen kommer når jeg minst vil det altså.. Kan være rask og fin hele morgenen, men når jeg skal på ettermiddagsskift kommer den snikende, og spesielt mot kvelden.. Har enda ikke funnet noe som hjelper mot kalmen:(

Opplevde noe veldig ekkelt i mårres. Jeg reiste meg mulignes litt for raskt opp av sofaen. Ble utrolig svimmel, helt tung i kroppen, begynte å skjelve, ble forferdelig kvalm og svetten rant av meg. Skikkelig ekkelt:/ Noen andre som har opplevd dette? Det gikk ganske raskt over, men ble rystet av hele opplevelsen:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei enkelt skal det ikke være. Går her og er kvalm, tung i hode, svimmel og trett hele tiden. Har ikke vært så ille noen gang (dette er nr 4) Var sikker på at nr 2 var gutt fordi alt var annerledes i forhold til første svangerskap, men nei det var det ikke. Så den teorien har jeg slått fra meg. Det går som regel over, men ingen er vi like, så det er fra person til person. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. jeg går inn i 6. uke. ikke vært så kvalm, men nå har den virkelig slått til for fullt. Men spiser lite og ofte ja. alltid en boks med knekkebrød med meg. eller friske epler. jeg syns dette hjelper litt. er nr.4 her også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditet for meg, og formen varierer virkelig fra dag til dag. Er veldig trett og sliten gjennom hele dagen, men kvalmen kommer gjerne sterkest på ettermiddagen/kvelden. Har merket at det hjelper med en liten hvil midt på dagen, og at jeg er obs på å spise med jevne mellomrom. Reiste meg nettopp fra sofaen, og ble kjempesvimmel; det svartnet for øynene og jeg holdt på å gå i bakken..er rart å ikke kjenne seg selv igjen i egen kropp. Nå har jeg satt meg ned igjen, denne gangen med en halvliter kaldt vann jeg skal bryne meg på. Kjeks som f.eks Ritz anbefales, dette bruker visstnok også "båtfolk" mot kvalme.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei;)

Jeg fikk diagnosen hyperemensis i svangerskap nr en, og det var rimlig traumatisk. Nå er jeg gravid på nytt, og jeg er ikke like kvalm i det hele tatt, men jeg tatt alle forhåndsregler, med spising ofte og lite( selv om det er ingenting jeg har lyst på) og sove mye og slappe av. Det hjelper helt klart.... men min fantastiske oppdagelse er AKUPUNKTUR! Har vært hos akupunktøren som gav meg modningsak før forrige fødsel( funket som bare det, så vill prøve mot kvalme og) Jeg er nesten ikke kvalm mer... hun mente at etter 3 ganger så skulle vi klare å få bort kvalmen;) Hun sier også at det kan hjelpe mot svimmelhet og gi energi;)

 

Det er så utrolig deilig! Ville bare dele mine erfaringer;)

 

lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...