Candy girrrl Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg tisser, klør, tenker, puster og peser og snur meg hver 20 sekund og får bare ikke sove. Blir gal! Takk og lov at min mann har godt sovehjerte!
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Kjenner meg så godt igjen...er helt makk om natta for tida....må bare stå opp igjen, så sitter som regel i sofaen utover natta, for så å kanskje sove noen timer til ungene våkner. Utrolig slitsomt....og dødstrøtt.....får håpe det blir bedre og at vi får noen netter med søvn før fødsel....tips mottas med takk ja )
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Samme problem hær. Bruker som regel å hoppe i dusjen når det ikke blir væranes i senga. Står lenge i dusjen med kjempevarmt vann, etterpå smører jeg meg inn med olivenolje før jeg skyller av det overflødige. Bruker å hjelpe til meg=)
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Nje, er samme her. Og i tillegg er det masse vondter som kommer på natten, så det er ikke lett å få sovet... Blir noen timer på dagtid når jeg rekker, men må innrømme at jeg ser for meg at det faktisk blir mer søvn etter at baby har kommet ut.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 KJenner meg veldig godt igjen. Det er ikke så mye jeg har gjort for å lindre plagene, for tror de vil være der enten man vil eller ikke. Men har begynt å bygge høyt under hodet for å puste bedre. Jeg har 2 hodeputer + en dyne som jeg har under hode og rygg. Da unngår jeg også en del halsbrann og tungpustethet. Når jeg ligger på siden surrer jeg dyna mellom bena, det føles bedre mot urolige bein, men magen kjennes ut som en tung stein. Har ikke gjort noe mot det, men vet at noen legger pute under magen, men det får da være grenser hvor mye man skal dandere. Hvis danderingen av alle slags puter ikke funker på første forsøk, så må man begynne på nytt. Prøver også å tøye bena og leggene slik at det gjør litt vondt (godtvondt), det bruker av og til å hjelpe meg mot urolig ben. Ellers kan man prøve å drikke mindre på kveldene, men det hjelper egentlig ikke stort. Jeg tror egentlig man bare må leve med det. Det er en del av svangerskapet, men det er ihvertfall en god ting som er årsaken til det
septbaby09 Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 mitt eneste tips er å sove når man kan. Vi har heldigvis ingen barn fra før, så jeg har bare meg og tenke på. Så akkurat nå sover jeg beste fra kl 09 og utover formiddagen står noen ganger opp kl14. (er sykemld heldigvis) For som sagt kan ligge å vri meg til både syv og åtte om morgenen, blir snart sinnsyk. Forstår godt man bruker mangel på søvn som tortur. Som en annen nevnte tror jeg også at jeg nesten får mer søvn når han lille kommer. Drømmen er nå å kunne sove ihvertfall 4 timer uten å våkne en gang, å ikke føle at jeg omrokerer på hele soverommet når jeg skal snu meg:)
Kongeørna Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Mine tips er: - Sørg for å ha tygget i deg en porsjon syrenøytraliserende. - Lydbok med "markens grøde" av Hamsun. Lydboka har jeg lagt inn på ipoden min, og kan høre den igjen og igjen. Oppleseren har en søvdyssende stemme, samtidig som at boka faktisk er flott - et skikkelig litterært verk som jeg ellers ikke ville orka å lese... Fortsatt er jeg massevis av ganger på do om natta, emn disse triksene får meg til å sovne igjen med en gang jeg legger meg ned.
Juli-babypåvei Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 På en merkelig måte er det godt å høre at andre oxo har det slik... Jeg har dårlige netter nå med mange toalettbesøk og vondt i rygg og hofter. Dette er mitt første svangerskap så jeg har muligheten til å sove litt på dagen oxo, det hjelper godt - er mye trøtt om dagen uansett om jeg har hatt en bedre natt... Uke 38 nå, og veldig klar for å bli ferdig =) Tipset om syrenøytraliserende før leggetid hjelper meg oxo mye.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 har det akkurat på samme måte som deg septbaby. utrolig irriterende, og hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å sove når som helst på dagen så hadde jeg rett og slett blitt GAL, og tror ikke jeg hadde hatt det noe særlig bra. søvn er utrolig viktig... spes når man ikke får det!
81-Mamma<3<3 Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Jeg har et tips Eller, det kom egentlig fra min kjære mann Det var en natt her jeg satt i senga og hulka og gråt fordi jeg var helt utslitt, hadde ikke fått sove skikkelig på flere dager, og var helt i kjelleren... Etter å ha trøstet meg litt, kom han med en lydbok ("digibok"- alt er lest inn på en disk, som det følger med headsett til). Han sa jeg måtte ha lyden på såpass lavt at jeg måtte ligge stille for å få med meg hva som skjedde. Etter en times tid med lydbok sov jeg som en stein resten av natta Hører lydbok hver kveld nå. Er ikke alltid jeg sovner med en gang, men ganske godt å bare ligge å slappe av med lukkede øyne til en spennede fortellig Bedre enn å ligge å vri seg iallefall! Sovner alltid etter en stund! En kan låne lydbøker på biblioteket. Låner man digibok må man ha headsett selv. Ellers finns jo lydbøker i cd form, - for de som har diskman.
Candy girrrl Skrevet 19. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2009 Takk for alle svar. Hvilken syrenøytraliserende kjøper dere og hvor? Hva hjelper det mot?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå