2prinsesserogbim Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Har noen prøvd dette?? Skal i morgen å sette i gang fødsel med akupunktur og er spent på om det vil funke... Settes i gang på sjukehuset på tirsdag om ikkje det skjer før.. Men siden søsteren min skal gifte seg neste lørdag så håper eg på å få litt før så eg ikkje går glipp av det...Ingen vil vel gå glipp av bryllupet til sin egen søster liksom.. Veldig spent på om han klarer å sette fødselen i gang i morgen...
alvilde Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 jeg prøvde det med sistemann, å jeg sa da å jeg sier nå ALDRI IGJEN fy å vondt det var å få de nålene rett inn i legg muskelen. ikke meningen å være negativ altså. men jeg syns det var vondt som fy å ikke funket det heller lykke til
2prinsesserogbim Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Synd det ikke funket da.. Men håper det funker på meg.. Det er ikke modningsakupunktur eg skal til men rett og slett for å få i gang fødsel.. Håper virkelig det funker... Har så masse murringer i rygg og mage og er rett og slett drit lei
Mamma til to guttegull Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Hei Alexandra! Jeg er selv akupunktør og har gjort slike behandlinger før, selv om jeg ikke har noen personlig erfaring med slik behandling (har ingen barn selv). Den erfaringen jeg har - er at baby'n kommer når den er klar, enten du bruker akupunktur eller vasker vinduer. Har hatt pasienter hvor baby'n har kommet dagen etter, men jeg har også hatt de som trenger noen flere behandlinger før de føder. Når det gjelder smerter ifm akupunktur skal ikke disse være spesielt store - og iallefall ikke i en slik behandling som du skal ha. Men alt er jo relativt for den enkelte person. Ønsker deg lykke til! Klem
2prinsesserogbim Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar... Håper virkelig det hjelper... Har jo endel rier om dagen så om de kan bli mer effektive hadde det jo kanskje skjedd nåke.. Håper virkelig.. Er så veldig lei meg for at eg mest sannsynlig går glipp av å se søsteren min gifte seg:(
Kari Trestakk Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Hei! Jeg har begynt med modningsakupunktur. Jeg er 38+4 i dag, og har hatt to behandlinger så langt. Hun jeg går til er jordmor (privat), og hun har sagt til meg at for å få god effekt av riestimulerende akupunktur så er man helt avhengig av at livmorhalsen er moden. Ellers kan det bli "katastrofe" som hun sa. Med det mente hun at man kan oppleve at man får rier, men at fødselen tar lang tid ettersom kroppen egentlig ikke er klar enda. For min del skal hun sjekke livmorhalsen ved neste behandling, og er jeg ikke klar for det enda så blir det heller ikke noen nåler for å sette i gang rier. Da blir det i så fall flere behandlinger for å få fortgang på modningen. Håper for din del at du er moden nok til at du får i gang fødselen, og at fødselen går greit. Lykke til!
Mamma til to guttegull Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Har du forsøkt å spise Bringebærblad-kapsler? Det kan også påvirke en moden livmor. Og så tipper jeg at jo mer du slapper av, desto fortere kommer barnet. Jaja, sikkert lettere sagt enn gjort.
Gjøkeredet③ Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 De prøvde akupunktur på meg da jeg skulle settes i gang, men det funket dessverre ikke, jeg syntes egentlig bare det var veldig ubehagelig, men håper det lykkes for deg:o) Lykke til uansett:o)
2prinsesserogbim Skrevet 19. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2009 Men moden er eg så det er ikkje et problem... Har også litt åpning... Så håper det skjer noe...
1 høne i haneflokken-født Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 jeg fikk modningsakupunktur og dagen etter gikk vannet mitt....så på meg virka det, 2 gangen komjeg aldri så langt at jeg fikk testet det ut for da kom mini 3 uker før termin
babygullz <3 vilde Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 Bedre å prøve med akupunktur enn å slite seg ut med vindusvasker og trappegåing! Syntes det var sååå deilig, sovnet der inne, helt i kuvøse Fikk akupunktur på onsdagen, vannet gikk fredag kveld, riene startet ordentlig ca halv 1 natt t lørdag, 05.43 var hun født (= hadde en drømmefødsel ..rask og vil jeg si, til å være førstegangs.. kan jo nevne at jeg fikk tøying og da jeg fikk modningsakupunktur, og tøying på fredag formiddag..sliter seg ikke ut med det heller..men det var ikke akkurat noe paradis opplevelse...
2prinsesserogbim Skrevet 19. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2009 Var på kontroll i går og da var gyn oppi å tøyde å røsket litt... Så har hatt masse murring i rygg og mage, men hadde det før også.. Rier av og på i 2 uker.. Så det er lov å håpe eg får kick start av nålene:D
Venter på bitteliten Skrevet 20. august 2009 #13 Skrevet 20. august 2009 Ja, det er jo lov å håpe. Jeg prøvde slik akupunktur og fikk ganske kjapt rier. Men de ga seg helt etter noen timer og jeg fødte ikke før fem dager senere. :/ Ut kom han i alle fall, hehe. Lykke til!
Victoria Everglot Skrevet 20. august 2009 #14 Skrevet 20. august 2009 Hei! Jeg hadde noe av det samme da jeg skulle føde 1. gang, ble dratt og tøyd i som bare det uten at det hjalp mye. Siste sjanse var nåler! Det funket med en gang! Fra de tok ut nålene og til jeg sto i heisen på vei til bilen. Da var det i gang. Tok fortsatt litt tid etter det, men den startet i hvertfall skikkelig! Masse lykke til!
2prinsesserogbim Skrevet 21. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2009 Er her enda, så det har vel ikkje funket så masse.. Eneste at eg hadde litt sterkere murrringer i går og det kom mere slim enn vanlig.. Så det kan jo hende han har hjelpt litt til at ting går litt fortere når eg settes i gang på sykehuset på tirsdag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå