Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Da tenker jeg ikke på at tanta, til kusina, til fetteren til naboen kjente noen for 40 år siden... Men faktiske venninner på deres egen alder. Hvordan blir de sett på av andre? Og hvordan synes dere personlig de takler det å ha mange barn?
svirrehodet Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 hvor mange er mange lurer jeg på da? har noen par venniner med 2 barn (to er 23, ei er 24).. jeg synes ikke det er "mange" barn, men kanskje mange til å være 23..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 jeg har ei venninde med 3, hun er 24.. aldri tenkt så mye over det igrunn, men nå som ho har 3 med 2 fedre, og er skilt og alene, så tenker nok folk sitt, desverre
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jeg kjenner mange i den alderen med både 2 og 3 barn, så jeg synes ikke det er mange i allfall.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 2 stykker mange barn? Nå, må dere seriøst gi dere. 2 vil aldri komme i kategorien mange barn uansett hvor ung moren er.
flypapir Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Næh, mange og mange. Har ei venninne med 4barn med to menn. Hun takler det kjempebra. Tror da ikke andre ser ned på henne av den grunn... Har også ei venninne med 3barn med samme mann. Takler det supert Begge to er flotte damer som jeg respekterer og ser opp til
svirrehodet Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 er da lov å spør om, uten å bli bitt hodet av.. siden hun ikke nevnte hvor mange er mange.. jeg synes heller ikke 2 barn er mange for en på 23, men 2 barn for en på 16 synes jeg er mange ifht alder..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Har bare en venninne som skal få barn jeg. Resten har ikke.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Søsteren min har 4 barn . Er gutt på 20 år En jente på 18 år En gutt på 5 år En gutt på snart 2 år . Så hun har fått i 2 omganger eller 2 kull . Hun har nok en helt annen oppdragelse på de to minste enn hun hadde på de 2 eldste .Men det er litt pga at hun har ett helt annet liv nå enn hun hadde for 20 år siden .For 20 år siden var hun en ung alene mor ,med dårlig råd ,nå er hun gift ,mannen tjener veldig bra og hun bor i New York .
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Tenkte mer på mange som i uvanlig mange jeg da. Minimum 5-6 med samme mann eller minst 7-8 om det er dine og mine barn inne i bildet. HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #11 Skrevet 20. august 2009 Ingen som kjenner noen med mange barn? Er interessert i hvordan store familier faktisk blir sett på i våre dager og ikke bare PK uttalelser fra dem som ikke kjenner slike familier. Men det finnes kanskje så få slike familier at ingen her kjenner noen? HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #12 Skrevet 20. august 2009 Jeg kjenner de ikke veldig godt, siden det er en venn av mannen min. Men kjenner de såpass at jeg stopper og prater med dem om jeg møter de på butikken osv.. Kjenner de fra div sosiale tilstelninger og siden vi også har fire barn har vi diskutert litt med disse foreldrene alt fra valg av bil, deling av soverom osv. De venter nå sitt femte barn, og så vidt jeg kan se klarer de seg utmerket. Ungene er blide, høflige og sosiale. Foreldrene er oppegående intelligente mennesker som følger opp både på skole og fritidsaktiviteter. Det er rolige og behagelige mennesker å være sammen med (tror ikke stressede, hektiske mennesker kan få mange barn). De virker som er velfungerende og fin storfamilie. Vi har som dagt fire barn selv, det er ikke veldig mange, men mange nok Av venner og kjente har vi bare fått positive meldinger. Mange uttrykker faktisk misunnelse, for en storfamilie er jo en livsstil en velger seg. Tror faktisk det er flere som ønsker seg mange barn, men som ikke er villig til å betale det det koster særlig tidsmessig
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #13 Skrevet 20. august 2009 Har ei venninne som blir 40 i nov. Hun har 5 barn i alderen 20-6 år. De 3 eldste fikk hun med mannen hun var gift med. Var alene i mange år. Traff en mann, fikk ei datter men forholdet funket ikke. Traff en ny mann, giftet seg og fikk en gutt. Hun er alenemor idag, jobber fulltid og er superflink med barna. Tar de med på masse opplevelser i skog og mark, tusenfryd, badeland, baker med dem, følger dem opp i sport og idrett, skole og lekser. Noen vil kanskje reagere om de ikke kjenner henne, men hun er super flink med barna, de store som de små. Alle barna hennes bor hjemme enda. Ser mer opp til henne enn mange andre foreldre med færre barn som synes det å følge opp barna dreier seg om å kjøpe et blad i butikken, kjøpe litt snop til dem og leie en film for å være grei og kul.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #14 Skrevet 20. august 2009 Har ei venninne med fire barn. De takler det utmerket og blir ikke sett annerledes på enn dem som har færre barn. Hun som er 29 og har fem barn blir sett på med beundring og undring.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #15 Skrevet 20. august 2009 Jeg er eldst i en søskenflokk på 5 barn, og jeg har aldri møtt noen negative kommentarer på det. Alltid fått høre hvor heldig jeg er som har mange søsken, og det er jeg også Vi har hatt en flott oppvekst og har et kjempegodt forhold til hverandre nå som voksne, jeg kan ikke se for meg livet uten mange søsken. Vi har alltid noen å ringe til, noen å spørre om hjelp, noen å dele bekymringen for syke besteforeldre med, noen å samarbeide om å hjelpe besteforeldre og foreldre med osv. Hvordan i alle dager kan noen mene det er negativt med mange søsken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå