Mor Frøya Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg skal til vektestimering i svangerskapsuke 37 (kommer vel til å være 36 + 2) grunnet katastrofesnitt sist. Jeg har bekkenmål "på kanten" og fikk sist en gutt på 4000g. Vektestimeringen denne gangen vil avgjøre om det blir planlagt keisersnitt denne gangen, eller om jeg får prøve på vanlig vis. Lurte derfor på om det er noen her inne som har erfaringer med vektestimering rundt omkring samme periode...? Hva var estimeringen deres og hva var mål og vekt på deres lille ved fødsel? Stemte det? Jeg er så usikker på om man kan stole på slik måling. Min førstemann ble også sjekket på grunn av sv. forgiftning, og da ble han estimert til 3300 ved fødsel. En stygg bom den gangen altså...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Jeg var på UL i uke 36. Da var tassen målt til å være ca 3440g. Legen mente da at han kom vel til å veie litt over 4 kg ved fødsel. Ble født dagen etter termin og veide 4600g. Så var litt større enn jeg hadde regnet med ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå