Gå til innhold

Kjøper dere ny madrass til sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest et sted at en bør kjøpe ny madrass, pga at det kan sitte igjen bakterier o.l fra tidligere barns gulping. etc. Men vi har vaskbart trekk så jeg tviler på at så veldig mye har trukket ned i madrassen. Jeg lurte på om jeg bare skulle vaske trekket og om den da er like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...har tenkt på det samme og vi har bestemt oss for å kjøpe ny..ligger på en 499-799 for de rimeligste beste..

de har sikkert billigere på ikea!

De sier det er større sjans for astma om du bruker "gammel" madrass..

min eldste sønn er plaget me det så håper ikke mine andre barn får det!!

Skrevet

Vi kjøpte ny til førstemann, men så arver søsken madrassen. Vi kjøpte en overmadrass da, så den blir vasket mellom "hvert barn" + en del ganger ved uhell. Men selve madrassen beholder vi.

Skrevet

Har også hørt mye om at det kan ligge igjen bakterier som ikke er heldig for barnet, så jeg ha kjøpt ny.

Skrevet

Vi skal også kjøpe ny; bare fordi jeg føler det er best :-)

Skrevet

Jeg kjøper ikke ny madrass. Har stokke sleepy og den minste madrassen (til baby) brukte storebror ikke i et år engang. Den har vaskbart trekk utenpå som jeg vasker, pluss at jeg lufter madrassen.

Men man vet vel ofte selv om madrassen har blitt tisset/gulpet i og dermed kan man da etter det velge om man vil kjøpe ny madrass eller ikke.

Det beste er hvertfall at mødrene føler seg trygge på beslutningen de har valgt!

Skrevet

Det kommer an på hvem som har hatt madrassen før deg. Dersom det er noen du ikke er helt sikker på har gulpet, spydd, tisset osv i madrassen, så ville jeg ha kjøpt ny. Eller hvis madrassen er veldig gammel. Kan være bakterier og avgasser i brukte madrasser som ikke er bra for barnet, med tanke på både astma og krybbedød. Det finnes rimelige madrasser på både IKEA og Jysk.

Dersom den nyfødtes eldre søsken har brukt den, så vet du jo hvordan den har blitt brukt, og dersom madrassen er forholdsvis ny, så ville jeg ha brukt den. Går an å kjøpe overmadrass, tisselaken osv for å beskytte selve madrassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...