Chippewa Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Lillejenta har hatt et ganske hissig rødt utslett i ansiktet i 4-5 dager. Hun er snart 6 uker. Ser ut som kviser. Flere som har erfart det? Er det hormonutslett? Det bør nevnes at jeg spiste jordbær i forkant av "utbruddet", men en evnt reaksjon på det burde vel ha gitt seg nå? Håper det går over snart. Litt tidlig å komme i puberteten, syns jeg ;-)
svirrehodet Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 de fleste små får det pleier å gå over etter 3 mnd alder
Mammasine Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Veldig vanlig. Det kalles visittkviser, for babis får det når mor er klar til å ta imot besøk, gjerne rundt 4-6 uker. Varer 2-3 uker.Så du trenger nok ikke å ha dårlig samvittighet forde bærene
svirrehodet Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 hehe, visittkviser! den hadde jeg faktisk ikke hørt før... artig
Chippewa Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar! Visittkviser, den var god! Og passende beskrivelse, for jeg skal nemlig vise henne fram til alle og enhver akkurat denne uka;-) Kan ikke huske at min førstefødte hadde det, men ingen babyer er like. Mvh, HI
magica og lille tryll ♡ Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Mi tulle har også det. HS sa det var hormonutslett. Hos lille tryll har det begynt å tørke inn og flasse, så jeg har begynt å smøre med olje så det ikke skal bli så stivt og ekkelt for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå