En,to,sju,ti Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg har en datter på 16 år som er opphengt i kropp. Sin egen kropp. Hun er 172 cm og veier 58 kilo noe som jeg anser som helt normalt. Problemet er at hun hele tiden skal slanke seg, trene og ikke spise usunt. Det er jo fint at hun er aktiv og spiser sunt men når hun gjør dette bare fordi hun skal ned i vekt blir det feil. I dag var hun ute å løp klokka 7. Normalt? Hun har laget en egen bok hvor hun skriver opp det hun spiser og hun leser mye om kropp. Både på nett og i moteblader. Ser på kropper...Hun veier seg også daglig. Jeg har sagt til henne at hun er fin. At altfor tynne jenter ikke er pent. At man kan bli syk osv. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke meg hun hører på lenger. Det er det hun ser i blader og på nett som teller. Hun har holdt på med dette en stund nå og etterhvert som vekten går ned blir motivasjonen hennes større. Man kan ikke lese vg på nett engang før man får vite hvordan man bør se ut. Noen med erfaring eller gode råd?
cherry coke Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Veldig vanskelig! Men spiser hun normalt? Sulter hun seg? Å trene er jo bare bra for kropp og sjel, så om kostholdet er bra hadde jeg kanskje ikke bekymret meg nevneverdig. Jeg var omtrent samme str (174 og 60 kilo) i den alderen, og så på meg selv som slank, men normal. Er det mulig å koble inn helsesøster på skolen om du er veldig bekymret?
svirrehodet Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 har hun en i familien som hun hører på? en tante, et søskenbarn, en bestemor e.l.? Ta kontakt med denne personen isåfall, og forklar alt. Send dattera på ferie en ukes tid dit... Ikke for å belære, men påvirke i positiv retning... Dette hjalp veldig for meg iallefall... Når du kobler inn fremmede, kan det bli verre.. da hun føler at alle samler seg mot henne, hun da bli trassig.. Skriv middagsplaner sammen feks.. er det en spiseforstyrrelse, eller er det noe du frykter kan utvikle seg til spiseforstyrrelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå