Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Hvem er det har rett på fødselspenger? Alle? Jeg venter barn i oktober, bor sammen med barnefar, har et barn på tre år fra et tidligere forhold som jeg har aleneomsorg for, jeg går på skole, samboer er utdannet rørlegger. Har vi rett på disse ca. 35.000kr fra NAV? Håper det =) Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 ja dere har rett på engangstønaden. Men har du eneforsørgersstønad mister du disse mnd etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar! Ja etter minstemann kommer er jeg nok avhengig av studielån/fødselsstipend. Heldigvis har jeg en snill samboer som går ut i pappapermisjon så jeg får gjort ferdig skolen dette året. Ha en fin dag =)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Alle som ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i permisjonstiden (som jeg regner med at du ikke har siden du går på skole) har krav på engangstønaden på ca 35 000. Du vil vel også ha krav på noe støtte fra lånekassa hvis du er student, sjekk dette opp. Vær oba på at hvis du mottar eneforsørgerstøtte for ditt barn fra før, vil dette falle bort når du og samboer får et felles barn. Anbefaler deg å lese litt inne på nav.no, der finner du mye nyttig info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå