Gå til innhold

Åhhh..hvilket parti skal jeg stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg sitter her og er småbarnsmamma, syns jeg dermed barne- og familiepolitikk er viktigst...Blir det KrF det da kansjke? Eller SV...?

er helt på jordet jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også..

Skrevet

Ta partitestene på Aftenposten, VG, TV2 osv. Jeg har gjort det og fikk samme resultat på alle - som forventet var det også... :)

Skrevet

Jeg synes den på Aftenposten er best, der får du utfyllende forklaringer dersom du lurer på argumentasjon på noen av spørsmålene. Jeg har fått ulikt resultat på alle testene jeg har tatt, men holder meg i samme ende av skalaen i det minste. Har nok litt med at jeg har svart litt rart på spørsmål der jeg ikke helt har skjønt argumentasjonen bak :-)

For meg blir det litt feil å skulle stemme kun basert på min nåværende situasjon som snart småbarnsmor. Man må ta hele samfunnet med i betraktningen, alt fra småbarnsforeldre til eldreomsorg, via skole og sosiale ordninger, natur og miljø og mye annet. Hva slags samfunn ønsker jeg å leve i?

Det er lett å havne i en situasjon der man bare tenker på seg selv her og nå, og ikke tar hensyn til at om 4-8-12 år er situasjonen kanskje en annen. På disse testene må man ta standpunkt til mange aspekter i samfunnet, så får du i tillegg svare på om dette aspekter er mindre eller mer viktig for deg. Det er en fin, litt forenklet måte å finne ut hva man bør stemme på.

Godt valg!

Skrevet

Jeg har tatt testen på aftenposten flere ganger, og alle gangene har resultatet blitt Frp, he he. Og jeg har lagt frem til at familie og skole saker er viktigst.

Skrevet

SV er best på familiepolitikk - og alt annet!

Skrevet

Kan ikke skjønne du mener SV er best på familie politikk. Vil du ikke være med og bestemme over barna dine? Vil du at barnehage/skole skal være den som "oppdrar" barnet ditt? For det er nemlig det SV helst vil.

Få barna inn i barnehagen fra 1år, for foreldre klarer jo ikke jobben. Ha barna i SFO. Ingen valg her nei.

Nei vet du hva, mine barn og jeg vil bestemme om de skal i barnehage eller SFO. En ting er at det blir tillrettelagt for de som trenger og vil ha det.. Men la oss bestemme selv og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...