Gå til innhold

Når kjente dere liv der inne?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan kjennest det ut?Jeg er 13+1 og kjente noe rart igår...som om noe snudde seg..men det kan ha vert i min fantasi..=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente svake spark, dunk i slutten av uke 17. er i min 21. uke nå å kjenner liv hver dag, samboer har også kjent det på utsiden. Livlig liten jente i magen min :)

Skrevet

Heisann:)

Jeg er 16 uker, og venter veldig på å kjenne tegn i magen jeg også, og håper virkelig det ikke blir så lenge til. Jeg er så spent:)

Skrevet

jeg merket det i rundt 13-14 uker

Skrevet

Jeg merket det første gang da jeg var på biltur i uke 15. Babyen sparker spesielt mye når jeg kjører bil.Vet ikke hvorfor. Kanskje det blir litt dårlig plass til ham da?

Dersom morkaken ligger foran på magen er det ikke så lett å kjenne liv/spark. Det husker jeg fra førstemann.

I begynnelsen kjennes det ut som små popp, eller en fisk som dunker svakt borti magen fra innsiden. Litt rar følelse... men ett godt og trygt tegn på en baby som lever!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjente tegn til liv i uke 14. Er nå 16+5 og kjenner mye liv, men har ikke kjent noe fra utsiden enda...

Skrevet

Jeg har denne uken begynt å kjenne lille knøttet mitt :) Nesten umerkelig liten blafring og smådult, men allikevel ikke til å ta feil av :) Er 13+1 idag. Er andregangs.

Skrevet

Jeg er førstegangs og jeg kjente de første boblene allerede i uke 13. I uke 16 kjente jeg små dult og i uke 17 kunne barnefaren kjenne sparkene utenpå magen:) Etter de første ordentlige sparkene har jeg kjent masse liv daglig! Er nå 24 uker og lillejenta romsterer fryktelig der inne :D

Skrevet

Jeg kjente også liv i uke 13, en litt ubeskrivelig følelse av at noen snudde på seg der inne.

Lå stille om kvelden og kjente etter. Tok lang tid før jeg kjente noe som ikke beveget seg i takt med pulsen min! Pulsslagene var ofte sterkere enn beveglsene fra babyen, og jo mer jeg tenkte på å føle bevegelse jo sterkere ble pulsslagene også (så raaart, he he).

Men til slutt kjente jeg noe og har kjent det omtrent daglig (med unntak i begynnelsen) siden. De små tumlebevegelsene har bare beveget seg oppover sammen med livmoren. Nå er jeg 20 uker og babyen klarer faktisk å sparke så hardt i morkaka at det gjør litt vondt, allerede! Sterke babyen min :-)

Må også nevne at jeg både er førstegangs og har morkaka liggende foran, så ingen trodde på meg i begynnelsen...

Skrevet

jeg var vel ca 13 uker da jeg kjente bevegelse første gang....

nå er jeg 16+3 og kjenner bevegelse hver dag, men sjeldent og veldig svakt...

er litt skuffa over at jeg ikke kjenner mer egentlig, siden jeg er 2. gangs, og kjente tydelig spark fra uke 14 sist gang... men har vel en roligere baby denne gangen da kanskje....

Skrevet

Så tidlig dere kjenner det!

Blir helt misunnelig jeg... er i uke 18 (17+3) og har ikke kjent noe som helst ennå - og jeg vet morkaken ligger oppe/bak.

Har så lyst å kjenne at krabaten er der! Har heldigvis sett en sprell levende en på UL, men nå er det noen uker siden og da blir man igjen usikker/utålmodig...

Er også førstegangs og aner jo ikke hvordan det skal kjennes ut...hva er strekk/vondt fordi livmoren vokser og hva er spark? hva er luft i tarmene og hva er den "berømte luftboblen" i livmoren? Blir ikke klok...men de fleste sier jo at man vet det når man kjenner det...

Skrevet

Uke 14, 2.gangs.

Skrevet

kjent liv hver dag siden uke 12/13...nå sparker hun så hardt at en kan se det på utsiden til og med=) er i uke 23 nå=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...